Svar på tal

Har läst igenom era frågot nu och tänkte att det blir nog bäst om jag gör ett inlägg med svaren så slipper ni sitta och leta upp just eran fråga. Jag kommer att svara så utförligt jag kan på det ni vill veta.
Here we go


Fråga från Sandra:
hej.
Du skriver ganska ofta om din pojkvän, hur länge har ni varit ihop?
Kan du inte göra ett inlägg och lägga upp bilder på de skor/stövlar du använder mest?
Ha det bra!!

Svar: Jag och Emil har varit tillsammans i 1år och snart 3 månader (blev tillsammans 7/11-06)
Absolut kan jag göra det, har dock gjort inlägg om mina
skor och stövlar förut, men det tilkommer ju nya hela tiden så visst kan jag välja ut mina favoriter så dom kan få glänsa lite extra :)



Fråga från Anonym:
När förlorade du din oskuld?
Vad går du för linje?
Har du syskon?

Svar:  Jag var 15 år och det var med min dåvarande pojkvänn som jag var tillsammans med ungefär 1år.
Jag går Medieprogrammet (fråga mig inte varför) När jag valde tyckte jag att det känndes roligare än plugga sam då Media innehåller många av Sam-ämnen men även lite praktiska roliga ämnen, som Foto, mitt favorit!
Jag har en lillasyster som är 15 år, nämner henne ibland här på bloggen :)



Fråga från Maia:

Hva er din favorittfarge?
Kan du lage et innlegg med dine hudpleie- og hårfavoritter?

Svar: Jag måste nog vara tråkig och säga svart, svart går till allt och är en färg jag alltid har trivts i!
Det kan jag absolut göra, kul med tips! Skönhetskattegorin uppdateras det på tok för lite i.



Fråga från Tilda
Var får du all inspiration ifrån? :)
massa kram

Svar: oj vilken svår fråga, det kommer från lite varstans, mycket ser jag hos olika modebloggar, men jag fastnar inte för allt. Kollar väldigt mycket på folk på stan också eller varstans ute som helst faktist. Snappar upp det och lägger på minnet för att sen leta runt i butiker. Kollar även med jämna mellanrum på H&M,s Laredoute och andra nät-shoppar.  Mycket i klädbutiker blir det för min del säkert minst en gång i veckan, det kommer in nytt varje dag, jag är heller inte rädd för att gå fram och fråga var folk köpt sina kläder. 
Att se hur andra mixar och matchar ger även inspiration och tips så man kan knåpa ihop något liknande av det man redan har i garderoben, desvärre är jag ofta ganska hungrig på nya plagg, så det bli shopping!





Fråga från Anonym:

Hur mycket shoppar du för i månaden? :)


Svar: Det är helt olika, jag är en fattig student höll jag på att säga, men studiebidraget kommer man inte så långt på. Dock är jag väldigt ekonomisk även om det ser ut som jag handlar upp allt, ser alltid till att ha några tusen i "reserv" som jag så fint kallar det. Men vad kan det bli runt 700-1000kr




Fråga från Anna:

Hur många seriösa föhållanden har du haft? hur träffades du & Emil?
´Hur länge har du & Emma varit bästa vänner och hur blev ni det?
Hur är din och din systers relation? Hur tror du att det är att ha dig som storesyster?
Vilken är din favoritfilm?
Vad lyssnar du för musik?
Många frågor...hihi =)


Svar: Jag har haft två seriösa förhållanden varav dom båda varade över 1 år, är inne i ett nu, som du själv nämnde, men Emil. Vi träffades på ett lite lustigt sätt. Han hade gått i samma klass som en gammal barndomskompis till mig. Sen började han i skola nära min på gymnasiet, vi käkade ute på samma ställen under luncherna och jag med mitt skarpa minne kännde genast igen han och vinkande o hälsade. På den vägen var det. Vi snackade endel på msn och det började faktist med att vi pratade om våra gamla förhållande som precis hade passerat eller höll på. Men visst var jag flörtig av mig det kan jag inte förneka, jag bjöd hem han helt enkelt!

Jag och Emma  har kännt varann i 6 år nu och det började med att vi hamna i samma klass när vi börja 6:an, det var rätt jobbigt i den klassen där i början, mycket skitsnack speciellt bland tjejerna och allt var så nytt. Både jag och Emma mådde ganska dåligt och även där började det nog med att jag bjöd hem henne. haha. Hur som helst "fann" vi varandra i den där jobbiga tillvaron och nu känner vi nog varandra mer än jag känner någon annan tjej här på jorden.

Min systers och min relation blir bara bättre o bättre ju äldre vi blir, jag tror det är så. när man va mindre va det ganska mykket tjaffs och gnabb men nu pratar vi nog om det mesta även om jag är lite för öppen av mig och frågsam ibland tror jag hon tycker, men om ett tag så kanske hon släpper lite mer på tyglarna också! ;)
Att ha mig som storasyster? Jadu, bra hoppas jag! Hon gillar nog min garderob iaf ;) haha

Min favoritfilm är absolut
The notebook, jag älskar romantiska filmer med känsla i och det här är bland det finaste jag sett, har du inte sett den så se den!

Jag lyssnar på nästan allt möjligt, ja vet, låter tråkigt att säga så men jag gör faktist det, altl som går att dansa till! Men ävne lugn musik. Skulle snarare vara lättare att säga vad jag inte lyssnar på, hårdrock och klassisk





Fråga från Kajsa:

Vad vill du jobba med i framtiden? Hur står du politiskt?

Svar: På den frågan kan jag inte äns svara, jag är som ett stort frågetecken har ingen som helst aning, skulle vara kul att jobba med något inom inredning eller kläder absolut, det är alltid roligare med något man är intresserad av.
Politisk, jadu. Får nog säga att jag inte är så insatt, förra valet var jag för ung för att rösta men om jag skulle få styra skulle det nog vara någonstans mittemellan det vi lever i idag och hur sverige styrdes förra valet. Kanske med lite mer miljöinriktning, skärpning!




Fråga från Anonym:
Vilket ord beskrivet dig bäst?

Svar: Jag är nog inte rätt person att svara på det, så himla svårt att ta ut något speciellt sådär om sig själv men kanske utåtriktad eller envis eller..? Gu vilket tråkigt svar, får spåna på det eller fråga någon annan ;)




Fråga från Jennie:
Brukar du träna hemma? Isf vad? :) Du verkar ha så vältränad kropp så jag antar att du tränar en hel del. :)

Svar: Hemma hos mig menar du? Neh det gör jag inte, skulle isf vara om stretcha räknas men brukar bli dåligt med det också, känns som jag bara blir mer och mer ovig, men jag försker ju pga dansen. Va gullig du är som tycker det, det tar jag som något jättepossitivt att någon ser mig så! Jag har dansat sen jag var 4år ungefär en gång i veckan annars tränar jag väll int så mycket, kör aerobics på friskis så det blir väll kanske att jag tränar 2-3 ggr i veckan. Det mesta som gör att jag "håller mig i form" utöver det är nog maten, en jätteviktig bit tycker jag och borde vara viktig för alla.




Fråga från Lindah:

Hejhej, tack för en bra blogg! :)

Jag undrar:
1. vad du använder för hudvårdsprodukter?
2. När och hur träffade du din pojkvän?
3. Hur lång är du?
4. Har du/haft/inte behövt tandställning?
5. Kan inte du lägga upp fler bilder på ditt rum? :D
6. Mer skönhets tips i bloggen kanske? :)

Lite frågor och allmäna tips för att göra din redan bra blogg ännu lite bättre!

kram!

Svar: 1. Jag använder inte så mycket faktist använder en serie från aco med rengöring dagkräm och lite sånt men jag hade tänkt att göra ett litet inlägg över det, då även andra verkar intresserade, så det kommer! :)
2. Har svarat på det i frågorna ovan, kan dock tilläga att vi bara träffades en vecka sen blev vi tillsammans, men lillasyster påpekade även att hon trodde inte det skulle bli något seriöst mellan oss just pga den spontaniteten.
3. Jag är kort, som du kanske sett på dom flesta bilder, 163cm
4. Vilken speciell och knasig fråga, kul ;) Jag har haft tandställning japp, dock inte såndär räls eller vad man kallar det, inget för framtänderna alltså, utan jag hade korsbett sa dom att tänderna längst in biter snett vilket kunde göra att man gnissla tänder om nätterna, inget som syntes utanpå alltså så det var rätt tråkigt att behöva den där plastskenan i typ 1 år.
5. Jo det kan jag absolut göra, även om det inte riktgit ser ut som jag vill, hade varit roligare att få visa upp en egen lägenhet! Haha, men det blir som det blir när man ska klämma ihop det mesta på 12 kvadrat, man får göra det bästa av situationen :)
6. Ja, den kattegorin gapar ganska tomt, gäller att komma på något bra bara, ni får gärna tipsa mer om vad ni vill se där! :) Jag ska försöka spåna på lite nytt.





Sådärja, det tog sin lilla tid trots att det inte var så många, hoppas ni blev nöjda med svaren, nu blir det hopp i säng för min del! Chao och kramar på er :)




 


Kommentarer
Postat av: jennifer

alltså det är lite läskigt. jag tycker du påminner så himla mycket om mig själv. liten, smal osv. samt alla saker du skriver, jag känner igen mig vad gäller det mesta! gillar din blogg dessutom :)

Postat av: Johanna

jennifer: Vad kul att du gör det tycker jag :) Alltid roligare att läsa en blogg när man känner igen sig själv, men du gick också media va? Och så har vi det där med dansen ;) Känner ju inte dej så värst bra men det kan nog finnas en hel del likheter :)
Kram

2008-01-24 @ 10:35:27
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: jennifer

haha ja, jag gick också media. vetifan varför jag valde det, men gillar att fota iaf, precis som du skrev. och våra klädstilar är rätt lika. och allt det där om förhållandesakerna, typ exakt likadana erfarenheter... varit tillsammans lika länge, haft tidigare förhållande på ett år. haha. vi är exakt lika långa, har dansat lika länge. nej, det är faktiskt lite läskigt ;p

2008-01-24 @ 10:42:47
URL: http://linnjenniferlantz.blogg.se
Postat av: Johanna

Jennifer: Haha ja, lite lustigt det där, men bor du i kungsängen fortfarande? :) Du har ju gått ut skolan, vad jobbar du med?

2008-01-24 @ 11:20:34
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: jennifer

hehe :) ja, jag bor i brunna! jag jobbar som säljare nu på elgiganten :)

2008-01-24 @ 11:26:41
URL: http://linnjenniferlantz.blogg.se
Postat av: Johanna

Jennifer: Jahaja minsann, jag är också ute och söker jobb men det är typ omöjligt att få, speciellt i butik! Gick du nån utbildning för att bli det eller?

2008-01-24 @ 11:51:26
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: jennifer

jo det är svårt. nej det gjorde jag inte, så det var väldigt tufft till en början. men man lär sig ju såklart efter hand! kontakter som gäller typ :p

2008-01-24 @ 12:50:36
URL: http://linnjenniferlantz.blogg.se
Postat av: Johanna

Jennifer: Jo det är ju det, har man inte kontakter så är det nästan omöjligt att få jobb, iaf i sthlm. Men men :)

2008-01-24 @ 13:36:54
URL: http://johannnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback