I taket lyser stjärnorna

Igår var det jag som fick välja film, jag valde i taket lyser stjärnorna, en svensk film baserad på en ungdomsbok. Jag kom ihåg när jag läste den i högstadiet, otroligt rörande, nästan lite för. Att dom lyckades göra filmen ännu starkare var otroligt bra! Över förväntan för min del alltså. Emil som gick in med ett litet njaae på läpparna sa faktiskt efteråt, riktigt bra gjord för att vara svensk film (bra kretik för att komma från han kan jag understryka)

För att sen berätta lite mer vad jag kände för filmen, jag kände kärlek, sorg och såg massa liknelser. Den här filmen känns så nära på något sett, den utspelar sig inte bara på vårat språk i vårat land utan den handlar om saker som skulle kunna vara nästan vem som helst av oss. Jättefin var den, det var inte bara på ett utan ett flertal ställen som man inte kunde hålla tårarna i från. Men mitt i bland allt så fanns det ju, det viktigaste, glädjen och humorn i filmen! Jättefin film som sakt, sevärd absolut!



Bara för att jag älskar svenska filmer och för att jag gillar just den här typen av film så mycket dessutom, så måster jag ge den högsta betyg!

5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback