Egypten, ubåtstur och jeepsafari, del 2


Det underbara, klarblåa vattnet!


Och ganska många fiskar som vi såg under våran ubåtstur!


Även om det var häfftigt att åka bland korallreven så var det efter det här som vi verkligen var tvungna att se allt det här i verkligheten utan glas imellan!


Under samma utflykt som ubåten så åkte vi senare på jeepsafari i öknen, men dessför innan blev det ett stop på donken för lite mat (rätt trygt endå, då jag annars inte skulle föredra att äta ute i egypten). Men varför jag lägger upp den här bilden är för att ni ska spana in menyerna! Jösses asså, drickan går ju nästan upp till axeln på mig. 1 liter innehöll den och pomesen var gigantiska, för att notera är det här en helt vanlig meny och verkligen ingen plusmeny.


Sen blev det ut i öknen med jeep.


Ökenlandskapet var verkligen vackert


Vi såg bara ett träd, lejonkungen trädet! :)


Det var meningen att vi skulle springa nerför det här berget och sanden var jättemjuk och varm.


Vi besökte ett beduinläger (ett folk som lever i öknen)


Vi fick rida kamel, och jag tog täten!
Dom här djuren är verkligen stora alltså, väldigt höga. När man går ner stupar man ner med ansiktet på kamelen först, lite lustigt. Hon som ledde min kamel kunde dock inte prata, dom gjorde teckenspråk mellan varandra. Det var många som inte kunde tala eller höra därför att beduinerna ofta gifte sig inom familjen, till och med med ett syskon är vanligt, därav inavel och dom här skadorna uppkom då.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Shit, det är verkligen underbart, läste om att du betalade 3800 kr för en biljett, hur mycket ungefär gjorde man av på fickpengar? Såg ni pyramiderna också? PUSS!

2009-02-01 @ 11:08:14
Postat av: Trude K

Fine bilder! Det ser ut som du har hatt det bra =)

Postat av: Maria

2009-02-01 @ 13:28:51
Postat av: Anonym

Gu va härligt!

2009-02-01 @ 13:29:18
URL: http://gelinderm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mikaela: Jah, det blev allt som allt med mat på planet och försäkringar 4000 kr för resan. Det var ett 5 stjärnigt hotell och jag har aldrig i mitt liv bott bättre och lyxigare för den delen, i priset ingick frukostbuffé och middagsbuffé. Jag gjorde av med 1000 kr där nere och då köpte jag även lite parfymer och väskor och armband, till lunch delade jag och mamma oftast på en baugette och pomes typ. Det räcker när man äter mycket på kvällen och mornarna :)



Eftersom vi bodde i hurghada (som jag varmt rekomenderar), nära till flygplatsen, 10 min med buss, nära till havet utanför hotellte och nära till båtarna att dyka ifrån. Dock var det långt till kairo som ligger 50 mil därifrån så är man bara borta en vecka så är det lite för saftigt att hinna ta sig dit. Men man får väll prioritera lite, nån gång ska man väll tillbaka och se pyramiderna! :)

kram

2009-02-01 @ 16:45:46
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: therese

gud vad härligt !, jag är riktigt avis ;)

2009-02-01 @ 17:44:32
URL: http://onemoretime.devote.se
Postat av: Malin

Vad underbart det ser ut :)

2009-02-01 @ 18:27:32
URL: http://stylebym.blogg.se/
Postat av: Marie

Du ser ut till att ha haft en riktigt bra resa! Härligt värre :)

2009-02-02 @ 21:03:23
URL: http://stjarnglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback