Utmanad

Min söta vänn Jennifer utmanade mig för några dagar sen att fylla i denna lista, och ni har även skrivit endel om att ni vill höra mer om mitt smink och liknande så det här kanske kan glädja några att läsa iaf, here we go!


Sminkar du dig varje dag? Oftast gör jag nog det, dock använder jag väldigt lite smink, mestadels maskara och eyeliner, ibland lite puder/rouge på kindbenen. Men en hemmasittardag är jag sminkfri

Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags?max 5 minuter

Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad?
Oj, öhm. 0? När maskaran, pudret eller eyelinern tar slut så köper jag nytt, men sånt där brukar ju hålla rätt längre. Brukar försökta hitta nya favoriter oxå. Mascaror är verkligen svårast. Vilken är perfekt egentligen? Tips tas gärna emot!

Föredrar du budget eller lyx när det kommer till smink? Beror helt på vad det är, har köpt alltifrån budget till dyrare. Men jag föredrar nog budget då jag inte har hittat  min storfavorit än när det gälller smink. Men när man väll gör det, så kosta vad det kosta vill! Men ni känner ju mig, budgetshoppern! ;)

Vad använder du för smink till vardags? Just nu Maskara från loreal, double extansion men innan dess var det lancomes som gällde. Använder även solpuder från loreal i två olika toner och eyelinern kommer från H&M's egna märke. Har en foundation från Max factor, age renew men den åker oftast bara på när det blir utgång (gillar inte det där kletiga som läggs fast på huden, känns som man blir smutsig) Därför skulle jag nog hellre föredra en puderfoundation då det är så lätt att stryka på lite där det känns bra, har en på gång som kanske ska köpas i veckan....

Om du fick välja endast en produkt, vilken skulle det vara? Mascara! helt klart. Jag är så ljus i det mesta så färg på fransarna behövs!



Translation
I wear make up everyday but not so much of it, mascara, eyeliner and sometimes powder/rouge. It takes five minutes for me to apply it. I do not spend much money on make up, I buy new things when it's time to do that. Mascara is the most important thing in my make up bag.

Kommentarer
Postat av: malin

tänkte bara säga att jag har sett att du skriver väll. men det stavas med ett L :P hahah inget tasktigt menat men jag har sett det några gånger på bloggen. i övrigt är bloggen super ;) =D

2008-10-12 @ 11:09:13
Postat av: Johanna

malin: Jag skriver som du nämner med talspråk och inte helt grammatiskt rätt, jag säger väll och sakt, för att det är så jag pratar. Det är ju ingen svenska uppsats direkt vilket är skönt eller hur! Kul att du gillar bloggen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback