Yoghurtglass!

Äntligen säger jag som vanligt. Hemkommen från jobbet nu, men en ganska trevlans överaskning var att det fanns lite hemmagjord glass till mig! Riktigt mumsigt och betydligt nyttigare än köpt glass.

Den innehåller i stort sätt bara det här
100 g Hallon
100 g Jordgubbar
3 dl Yoghurt naturell
1 dl Socker

(du behöver dock en glassmaskin som vi har! haha)





Såg också att Emma hade uppdaterat lite, härligt! Jag menar någon måste ju informera er om läget eller hur? Hon är så söt min lilla favvo, födelsedag igår och allt och vi hann inte äns träffas.. tråkigt. Men hon har en present som väntar iaf, det kan jag lova!



Translation
Here is the recipe if you want to make some youghurticecream.


 

Kommentarer
Postat av: Syster

Fast i glassen jag gjorde till dig var det bara 2 matskedar socker;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback