Sammet


Sammet har ju blivit på tapeten igen. Var iof ett bra tag sen men som liten älskade jag sammet, tykkte det var så mjukt och skönt. Minns att jag varje jul lånade min mammas röda sammetsklänning trots att den var flertal storlekar för stor.

Dock så tycker jag Elin klings klänning här på bilden ovan är döläcker! Känns lite mer höstigt och inte så sommar-lätt-klätt. Såg på
Fridas blogg (där bilden är lånad från) att Gina tricot hade fått in ett liknande fodral i sammet. Verkar inte synas speciellt bra på bilden men den ska vara i sammet iaf! Tåls att kika på i butik tycker jag, eller vad tycker ni? :)


Translation
I remember that I loved velvetclothes when I was a little child. I have to try this velvetdress from Gina Tricot, it looks nice. Elin Kling's dress looks very, very nice.. velvet it is.

Kommentarer
Postat av: malin

innan tyckte jag sammet var sådär men nu när jag ser bilden på king, är det nästan så jag måste rusa till gina ;)

2008-11-05 @ 22:31:53
Postat av: Johanna

provade den där klänningen igår, men den satt inget bra på mig, buhu.

Postat av: Johanna

jag tyckte den var för stor upp vid halsen och axlarna, åkte nästan ner på armarna och urringen var för stor. och man kan ju inte dra upp den heller, för då blir den ju korvig på magen, haha. Men så satt den på mig, kanske funkar bättre på dig!

2008-11-06 @ 11:05:30
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Emma

Jätte fin! Jag har nyligen köpt den, den satt bra!

2008-11-06 @ 23:21:59
Postat av: Fridas fashion & style

Jag beställde den och är väldigt nöjd! :)

2008-11-07 @ 11:01:48
URL: http://fridelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback