works hard for the money

skönt att äntligen komma hem. Inte hade jag någon aning om att vi skulle ha utbildning, trodde vi bara skulle sitta och sortera post jag och Emelie, snacka om allt mellan himmel och jord, äta lite mandariner och lyssna på musik. Men icke da, nu är man Maskin-operatör minsann, hör på ordet. Låter nästan lite viktig eller hur?

Hur som helst hade vi utbildning idag att lära oss maskinen och när jag först såg den så tänkte jag ah här ska vi nog stå alla tio men icke da, maskinen ska man sköta själv! Tänk er mej, brevid en stor maskin. Öppna upp hela grejjerna när det krånglar. Styra det från en dataskärm sammtidigt som man jobbar med att flytta, hämta och och få all post att gå runt. Om jag nu endå är igång och förklarar kan jag väll lika gärna bre på med töntfaktorn, den sorterar faktist 40 000 brev i timmen! Racerfart, så det gäller att ha många bollar i luften, inge snack och käka mandarin här inte.Fasen också...


Ganska tråkigt ser det ju ut. Men lite coola är vi nog Emelie och jag, resten är killar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man får väl inte fota inne på posten?

2008-12-05 @ 12:44:25
Postat av: johanna

anonym: Nej precis, den här bilden är från postens hemsida, från Posten i Malmö typ.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback