Min kära blogg..

.. och mina kära läsare!
Jag startade min blogg för över 1 och ett halvt år sedan, det började som en kul grejj, men nu är jag fast. Jag älskar att inspirera andra och låta folk ta del av mitt liv, sammtidit som jag gillar att bli inspirerad själv.
Men ibland tappar man greppet.. Satt och kollade igenom lite inlägg och i snitt bloggar jag ungefär 4 ggr om dagen, om inte mer! Detta är tid, som jag egentligen inte tänkt på det sättet. Och snittet för kommentarer är kanske 1 kommentar per inlägg, max!

Jag säger inte att jag vill sluta blogga, för det vill jag inte. Men sammtidit kanske jag borde tänka över vad jag lägger min tid på, ni är 250 läsare per dag, som lämnar sisodär 5 kommentarer tillsammans, på en dag!.
Förstår ni mitt resonemang? Det handlar om att ge och ta. Lätt att ta till sig information kanske, men svårare att ge  respons tillbaka?

Gillar ni mig, min blogg och det jag visar/skriver om så kanske det inte vore helt fel att låta mig höra vad ni tycker och tänker kring det ni ser och läser, lite respons för mina 5 timmar vid bloggen varje dag.

Jag älskar det jag gör! , men låt inte mig behöva sluta med det pga brist på engagemang...

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gullunge, du förtjänar mer kommentarer, du lägger ju verkligen ned tid! :)

Postat av: Liv

Jeg leser bloggen din hver dag, men siden jeg er norsk så vet jeg ikke om du skjønner hva jeg skriver hvis jeg legger igjen en kommentar. Det er eneste grunnen til at jeg ikke legger igjen en kommentar, for jeg elsker bloggen din:)

2008-04-16 @ 12:10:59
Postat av: Martine

Jag förstår dej precis, sådär har jag känt med min bilddagbok också, man blir helt less. Jag ska börja spamma dig med kommentarer, så det känns lite mer som du för möda för din tid. hihi!
sköt om dig.

2008-04-16 @ 12:15:48
Postat av: Matilda

Det är ju ditt val att skriva eller inte skriva. Så du kan ju inte skylla på dina läsare om du nu känner att du vill sluta. Man ska ju inte känna sig tvingad till att kommentera.

2008-04-16 @ 13:32:34
Postat av: Vero

Du ha helt rätt, så känner jag också! men jag känner även så att lämnar jag en kommentar vill jag gärna ha ett svar tillbaka eller att den lämnar ett avtryck hos mig. Det är inte ofta man svar tillbaka, bara en del som "orkar" skriva tillbaka, tråkit nog.

2008-04-16 @ 14:12:55
Postat av: lisa

Jag förstår dig. Självklart vill man ha lite cred för det man gör. Så här får du lite stöd av mig!

Kram Lisa

2008-04-16 @ 14:50:56
URL: http://lisagood.blogg.se
Postat av: Johanna

Jennifer: Jo, man tycker ju det. Vet ju att endel är inne flera ggr om dagen, kan ju inte vara mycke möda att säga vad man gillar eller liknande :)

Liv: Vad glad jag blir :) Vad gullig du är! Självklart förstår jag vad du skriver, så det ska du inte vara rädd för, förstår du vad jag skriver då? ;) Kram på dig, och fortsätta gärna kommentera!

Martine: Jo men eller hur, absolut gör det! ;) haha
puss o kram :)

Matilda: Hade du läst inlägget lite nogrannare skulle du nog förstå budskapet med att jag INTE vill sluta skriva, därimot skulle jag bli riktigt glad som bloggare att få höra vad ni tycker också :) En liten push i baken till att vilja fortsätta!

Vero: Jo, det är ju lite tråkigt, man vill ju som sakt har respons på det man kommenterar också, jag skriver som jag nämt tidigare, alltid ett svar på alla kommentarer, antingen här i min blogg eller i deras! :) Men alla gör ju olika, tyvär

2008-04-16 @ 14:53:36
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Johanna

Lisa: Tack så mycket, blir så glad för er som visar att ni bryr er och förstår :)

2008-04-16 @ 14:54:42
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Sarah

Hei, eller burde jeg skrive Hej? :P Her er enda en norsk leser, som leser bloggen din stort sett hver dag:) Super blogg, Johanna. Samme gjelder klesstilen din!!!

2008-04-16 @ 15:01:13
Postat av: Sandra :)

Sorry för att jag inte bruka kommentera :P Men du är grym iallafall! ;)

2008-04-16 @ 15:06:01
Postat av: Josefine

Jag tycker absolut inte att du ska sluta. Jag har aldrig kommenterat förrut men din blogg är en av mina absoluta favoriter! Sluta inte =)

2008-04-16 @ 15:43:07
Postat av: Julia

absolut, har inte tänkt på att komentera förut, men nu gör jag det :D Läser din blogg varje dag!

2008-04-16 @ 15:44:38
Postat av: Anonym

Inget illa ment, du har en väldigt bra blogg. Men tar det verkligen fem timmar? Typ en timme per inlägg? Förstår inte. Men fortsätt blogga! Inspiration :)

2008-04-16 @ 16:23:45
Postat av: Johanna

Sarah: Hej :) skriv som du vill, jag försöker förstå det mesta! Vad kul att du läser varje dag, och att du gillar min stil, ta dig gärna tid och kommentera igen, det glädjer mig!
kram!

Sandra: hehe, tack! Du kan ju alltid börja nu ;)

Josefine: Vad glad jag blir! :) Så roligt att höra, glöm inte att lämna några rader då och då bara! hihi :)

Julia: Ja, rätta takter där! Ser fram imot att höra av dig igen :) kramelikram

Anonym: Självklart tar det inte fem timmar att skriva ett inlägg. Poängen är att det är mycket runt omkring som tar tid, ex. Dagens outfit,
1: fota bilden.
2: Lägga in bilderna i datorn.
3: Göra om den i photoshop till rätt storlek, eventuellt en ram, fixa kontrasterna etc
4. Posta den i bloggen (som för övrigt kan krångla ibland)
5. Skriva det jag har på mig
6. Posta det!
Kanske inte låter som någon stor grejj, men var sak har sin tid. Sen när jag skrev det där med några timmar så räknar jag med när jag loggar in och kollar bloggen då och då, för att svara på lite kommenterare, ändra i designen, kolla hur många besökare osv.

Mina vänner som inte har någon blogg förstog först inte heller förrän dom började sitta med mig när jag gjorde varje inlägg, speciellt när det är bilder som ska vara med i. Så förstår din fråga,då det kan vara svårt att sätta sig in i det!

Men det här är ett stort intresse jag har, jag sitter gärna och knåpar lite i photoshop om det gör resultatet bättre! :)

2008-04-16 @ 16:48:11
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag brukar kommentera din blogg och har gjort det i säkert ett år till och från, när du fick mer läsare blev jag sämre på att kommentera för att man blev mer en i mängden av svar. Jag gillar att du blandar i din blogg med annat än mode och även skriver om mat, film, musik osv det gör den mer personlig och roligare att läsa om du bara skulle lägga upp dagens outfit eftersom finns så många såna bloggar med enbart det (jättekul med dagens outfit också!)

Du är dessutom jättesöt och verkar vara en härlig tjej, varav jag kan dra slutsatsen till att du tex blivit kompis med en via bloggen (Jennifer tror jag hon heter) man kan ju mycket om dig nu fast man inte träffat dig.

Fortsätt med bloggen, vi vet att du älskar det och det är ännu en anledning till att man verkligen gillar och följa din blogg. Man märker att du lägger ner tid och vi uppskattar det! =)

PUSS!

2008-04-16 @ 17:09:29
Postat av: Johanna

Sandra: Jag log igenom hela ditt inlägg när jag läste. Och jag tar åt mig varje litet ord du säger! Tack så jättemycket. Tråkigt att du kommenterar mindre pga läsar-antalet, jag försöker verkligen att ta vara på varje individ och inte låta någon bli en i mängden, men visst är det lätt att man känner så när det finns många.

Trots allt känner jag mig som en hyffsat liten blogg fortfarande och som du säger lite mer personligt blir det ju då. ta bara exempel Kenza, som inte äns godkänner sina kommentarer själv utan har en anställd som gör det åt henne, där snackar vi opersonligt!

Du verkar ha hängt med ett bra tag här i min blogg, därav all "fakta" om Jennifer och allt jag skriver om som du känner till! Kul att man kan nå ut på det sättet :) Och att en trogen läsare som du sätter sig ner och skriver bra många rader gör mig bara ännu gladare!

Fortsätt kommentera, du verkar bra på det! Och nu när jag fått hum om vem du är, så blir du ju än mindre en i mängden!

Kram på dig gumman :)

2008-04-16 @ 17:21:40
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Clara

Hej igen från Finland!

Jag har hängt med ungefär ett halvt år nu och brukar ju lämna spår efter mig då och då. Beror lite på inläggen och om jag har nåt "vettigt" att säga! Lämnar sällan "onödiga" kommentarer efter mig, typ i stil med att kommentera dina outfits. Dina dagens outfit bilder är ju ALLA jättevackra och det är alltid nån annan som kommenerat dem, så då känner man ju sig kanske lite onödig om man upprepar det som nån annan redan sagt, t.ex. "söt outfit" eller liknande. Vet inte om det är så logiskt tänkt, för man blir ju glad för varje kommentar, även om det är upprepning, eller hur!

Ska "bättra mig" och lämna en kommentar eller två oftare. :) Här e också min bloggadress om du är nyfiken på vem jag är!

Kram och tack för ditt fina arbete!

2008-04-16 @ 18:11:47
Postat av: e

hi, sorry i have to write in english though i'm able to read all the posts in swedish but my swedish is not that good that i could write it without being misunderstood :D

i really like your blog! i like your style and i like to read your entries mostly because you not only focus
on clothes and fashion but also write about your life in a fascinating way. I totally understand that it's not very inspiring to write when you got like a couple comments but you still there is plenty of people reading your posts. I have to confess that I'm one of those who visits here at least once in a day but never leaves a comment. I promise to make it better in future. :)

I hope you keep on going and writing this blog! You're very sweet and pretty girl and have a great style.

2008-04-16 @ 22:01:20
Postat av: jossefiin

Du är jättebra =)
KRAM

2008-04-16 @ 22:19:39
Postat av: Johanna

Clara: hej :) Sådär tror jag många känner som du, har någon redan sakt att något är snyggt eller sött varför ska man då säga det igen, men jag blir glad för varje! Man kan ju alltid trixa till det och skriva lite mer personligt o specifikt men vad man gillar (ex. angående en outfit)

Självklart är jag intresserad av din bloggadress, men tror inte den kom med i inlägget? Kan du inte skriva den igen ? :)

Tack själv för att du läser och gillar det!
kram

e: hej :) tanken slog mig nyss, ska jag skriva på engelska eller svenska, men du sa ju att du förstod svenska, så jag hoppas det går bra såhär! :)
Va kul att få veta vad du gillar speciellt, alltid intressant att höra när någon berättar som du att dom itne bara gillar kläderna och modet utan även det lite mer personliga. Också kul att höra att du läser minst en gång om dagen.

Ni läsare vet så mycket om mig, men jag vet sällan något om er! Men vill gärna få lära känna, såklart :)

Fortsätt läs, så ska jag inte göra dej besviken!
kram kram

Josefiin: Tack vännen! :) kram kram

2008-04-16 @ 23:14:20
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: momoiro-chan

Du har en kjempefin blogg. Jeg er innom hos deg minst en gang om dagen. Så skal begynne å bli litt flinkere til å kommentere. Vet hvor mye man setter pris på en kommentar når man tar seg tid til å blogge. :)

2008-04-16 @ 23:55:46
URL: http://momoiro-chan.blogspot.com
Postat av: Liv

Hei igjen!Så bra å høre, da kan jeg jo kommentere da:) Jeg skjønner godt hva du skriver, min pojkvän er svensk.
Håper du fortsetter med det gode arbeidet med bloggen din, for du gir meg så mye inspirasjon til antrekk og jeg synes det er så fint at du holder bloggen så personlig:)

2008-04-17 @ 00:22:19
Postat av: Johanna

momorio-chan: Precis, kul att du förstår :) Det är verkligen så, kul att du är inne här så ofta också! hihi, kram kram :)

Liv: Ja, men va bra! Jag försöker förstå norska så bra jag kan, och blir bättre och bättre på det faktist :) Eftersom din pojkvän är svensk blev jag lite nyfiken på, bor du i Sverige eller Norge? :)
Tack för alla fina ord! kram kram

2008-04-17 @ 14:51:42
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Clara

Tydligen trillade bloggadressen bort eller så var jag för snabb att trycka på skicka-knappen! Men här e adressen! :)

2008-04-17 @ 16:43:57
URL: http://cissabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback