Tips!

Har förut berättat om att jag brukar sy in byxor, främst till mig själv, men även till kompisar.
Idag testade vi på "kul" att sy in Emils gamla byxor. Inga byxor han använder då dom är för stora + att hans brorsa har haft dom under en lång tid och töjt ut dom. Men ett försök gav vi dom iaf!


Före

image545  image546


Som ni ser på före bilderna så är dom riktigt stora. Ett par stora byxor som är stora enda uppifrån är väldigt svåra att sy in då det blir knöggligt och svårt med sömmar,knappar och andra stygn högst upp. Något som också är ganska svårt (enligt mig själv) är när enkelsömmen sitter på yttersidan, är alltid mycket lättare att sy in byxor på insidan för då syns det inte lika lätt plus att det är ofta rumpa och lår som kan behövas sy in.Oturligt nog satt enkelsömmen på utsidan på dom här byxorna så det var svårt att "få till" rumpan så den blev bra.



Efter

image547  image549 
image548

Så här blev alltså resultatet, självklart inte som när man köper ett par nya byxor, men lite förändring blev det iaf.
Och betydligt bättre enligt mig! :)

Brukar ni sy? Kanske egna plagg tillåme?
Om inte så tycker jag iaf inte ni ska tveka på att Sy in plagg (Kom igen nu Josefine!). Det är en bra början på att lära sig och väldigt bra att kunna när jeans ofta töjjer sig tyvär.
Om ni tycker det här känns lätt som en plätt så kör på! om inte så kan jag visa en mer tydligare guidning på hur man gör, vid nästa par som behövs sys in :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Snygga jeans!
Fint gjort gummsi :)

2007-09-20 @ 22:53:47
Postat av: jennifer

blev ju helt klart en förbättring ;) jag syr också in mina byxor, blir oftast mer nöjd när jag får trixa med dom lite själv och få dom som jag vill ha dom!

Postat av: Anonym

Jag tycker att jeansen blev skitsnygga!! Du är också bra på att styla. Fortsätt med det. Love you <3

2008-11-24 @ 15:57:17
Postat av: Johanna

anonym: Åh va roligt med kommentarer på lite gamla inlägg. Kul att du gillar hur jag stylar också! tack söta du :)

2008-11-24 @ 22:52:57
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: Matilda

Hade varit bra med en guide! :)

2009-02-22 @ 22:37:12
URL: http://matildaarnesson.devote.se
Postat av: sophia

har du en guide till att sy in byxor?

svara på mejl så är du snäll :)

2009-05-03 @ 12:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback