15/7 Packning

måndag kväll åker jag till Gotland. Men kommer alltid till det som kallas mitt största problem. Packningen! Tar alltid med mej på tok för mycket. Den här gången har jag tänkt packa smart, men har förstått nästan innan jag börjat att den pyttelilla smidiga väskan som mamma bad mej ta kommer knappt få plats med en bråkdel av mina kläder.

Igår skrev jag en packlista, inte över kläderna dåra. Utan alla hygienprodukter, smink, krämer, shampoon, samt tekniska prylar som kamera o laddare. Tog upp ett helt A4 papper. Kommer bli svårt att få ihop allt. Emma är en ängel och lånar ut mej en liten bag till. Så jag hoppas allt går ihop, så jag slipper göra det jobbigaste, packa upp saker och skiljas från, som man verkligen vill ha med sig lixom!

Har dock ett problem, Skor! Hur f*n ska man få plats med skor? skulle behöva en hel egen väska till mina skor.. Antar att jag måste inse faktum och bara ta med mig några par skor 3 kanske? Ett par klackar, Ett par "tofflor" Ett par lågklackade iof kanske det är smart med tygskor och gympa skor oxå? Sen vore det ju smart att ha två lågklackade i olika färg, det är ju trots allt sånna skor man använder mest?

Åker som sakt inte förrän 8 imorn kväll. Så det är lugna puckar. Tvättmaskinen kör för full rulle.
Sen ska man ju bestämma dagen innan vad man ska ha på sig när man åker? Och hur kan man veta det egentligen? vad det blir för väder o vad som passar? tänk om man inte alls vill ha på sig det som ligger framlagt för kommande dagen? I hopp om att inte behöva rota upp hela väskan måste ju det bestämmas. Funderar på att kanske åka i min vita
mjukisdress ? Eller en oversized tshirt med leggings under?

Hur packar ni för att packa smart och rätt?

Kommentarer
Postat av: Josephine

aah att packa är alltid jobbigt när man inte får med allt man vill, men det här med skor är nog värst! Jag vill alltid ha samma sorts skor men i flera färger med mig beroend på vad jag ska ha på mig. jobbigt jobbigt, men lycka till! på torsdag är det min tur att packa haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback