19/8 God morgon

Go morgon, usch o fy för att gå upp såhär tidit när man kom hem sent inattt.
Hur som helst är det Gröna lund som står på schemat och för att komma in med gratis biljetterna måste man vara där innan 12.

Har iaf fått i mig lite till frukost och sitter just nu och dricker té, har blivit en riktig té drickare den här sommarn, och mår faktist bra av det. Har alltid druckigt grönt té innan eftersom det sägs va nyttigast. Köpte gröna téer på gotland såsom, sylves lilla gröna och kvartetsblandning. Lite gulligt med deras egna blandningar.
Hur som helst hittade mamma en artikel i tidningen om örter (som finns i té) som är bra för magen (har ofta ont i magen). Gick till en té butik och plockade ut några téer som innehöll detta. bla, blev det Röd Chai som jag kärat ner mig i. Lukten är av lite kardemumma tror jag vilket gör det väldigt Juligt i doften, men nu kommer hösten och kommer säkert passa ännu mysigare, det är lugnande och ett skönt kvällsté då ingredienserna även kan göra dej lite smått trött.  Men har verkligen hjälpt magen, så det är ingen myt. prova prova, jättegott :)
På mornarna dricker jag antingen någon av mina gröna téer annars ett rött, Roibos ginseng, Ginseng är upppiggande (i 80% av fallen) och en bra start på dagen!

image393

Bilden är tagen av mig undet ett fotoprojekt i Foto B

Kommentarer
Postat av: Sanna

vad är det för örter som ska finnas i då? :) har nämligen också ont i magen ganska ofta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback