En sväng på gymet

Det behöver inte vara så svårt att träna. Brukar ibland få kommentarer om hur jag håller mig i form och liknande. Och egentligen gör jag ju inte så mycket, jag försöker ha koll på vad jag stoppar i mig och sen så har jag ju alltid haft dansen (som jag tränar två ggr i veckan). Men utöver det brukar det inte bli så mycket mer än att försöka promenera istället för att ta bussen och liknande.

Nu dansar jag dock lite mer än jag gjort tidigare + att jag sattit igång att gyma. Många gånger när man gymar så blir det till en last, man orkar inte ta sig dit, man tappar lusten efter några övningar osv. Men det behöver egentligen inte vara så svårt och man behöver inte hålla på så länge för att det ska ge resultat sä länge man har rutin på det! 2 gånger i veckan 45 min räcker bra som start. Rutin rutin!

Därför tänkte jag nu att ni kunde få följa med mig på gymet en sväng, here we go!


Jag börjar alltid med uppvärming på rullbandet. Det räcker med 10 minuter för att bli varm.

Därefter brukar jag ge mej på maskinerna, kör först knä-maskinerna, måste stärka mina svaga knän som jag börjar få mer problem med, främst om jag får brådis i klackar! Därefter kör jag ryggövningar (bilden ovan), är ungefär som rygglytft.



Jag brukar använda mig av dom lättaste vikterna, hellre flera gånger med lätta vikter än tvärtom. Den ska inte kännas för tungt (är inte ute efter stora synliga muskler).


Sen till det jag prioriterar mest, magen! Det känns som tusan och finns många sätt att träna magen på. Att hålla kvar i mitten av sit-upsen och trycka med lätta gungningar så länge du orkar är ett bra sätt.




Och nu till det som många gärna hoppar över men som faktiskt är bland det viktigaste för att fullfölja ett träningspass, stretchingen! (dom fyra bilderna ovan) Som dansare är det ett måste! Så oavsett vad du tränar för något, missa inte det! Finns hur många övningar som helst för hur man stretchar, ta det som du själv tycker ger bäst för varje muskel du tränat.


Haha, som sagt, en morgon på gymet i vireberg!



Kommentarer
Postat av: Stefanie

Thank you for the tipps! You've got a cool sport outfit! :)

2009-10-06 @ 14:37:42
Postat av: Anonym

ser bra ut hörru;)

Postat av: Josefin Larpe

på bilden då du gör ryggövningarna så borde du höja fotgrejen.. bara ett tips, blir bättre så=)

2009-10-06 @ 22:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback