Nej nej nej!

Det som inte får hända har hänt. Min dator har pajjat totalt. Jag har inte sparat över något på min andra dator eller på annan hårdisk, har ingen backup, ingenting! För det första hur kan jag vara så osmart? Och varför ska den pajja just nu!! Jag har 4 år av mitt liv i den där datorn! Inte nog med alla program, dom skiter jag faktist i men alla bilder, allt jag fotat under skoltiden, allt allt allt! Måste ju gå att lösa på något sätt absolut, finns ju riktigt kunniga datasnubbar men endå, just nu är jag bara jävligt frustrerad!

Translation
No, no, no! This could not happen to me. My computer is broken!


Uppdaterar
För er som undra exakt vad som har hänt är det att där man laddar den bärbara datorn alltså själva hålet som sladden sitter i där är piggen avbruten, det som ger kontakt eller hur man ska säga, så det är varken fel på batteriet eller batteriladdaren utan att jag har antagligen haft sönder den innuti för grejjen i har åkt ut också. Men som sakt, hårdisken är ju inte pajj så måste ju kunna gå att fixa på ett sätt!
Ett alternativ är att någon annan kan ladda upp mitt batteri om jag sätter det i en likadan laptop som min, alltså samma årsmodell och allt, min är en HP SD/MS-Pro/ MMC/ SM/ XD
och ser ut såhär


Någon som har samma?

Kommentarer
Postat av: Ermin

Tråkigt det där med din dator=(men du har fortfarande en väldigt fin blogg kvar åtminstonde=)

Mvh Ermin

xperten.webb.se

Postat av: Jennifer

Det där hände mig med för ett tag sen, allt försvann :( jag hade också 4 år av mitt liv i den datan så pajade den å det gick inte att fixa, jag blev helt förstörd! Men låt oss hoppas att det inte är samma fel på din som det var på min data! Lycka till!

2008-09-16 @ 12:38:13
Postat av: TR

på vilket sätt är den sönder?

om den inte startar så kolla med någon kunnig om det bara är operativsystemet som krånglar.

i så fall är det ju bara att plocka ut hårddisken och koppla den till en annan dator och tanka över all den info du vill spara.

tat lugnt!

2008-09-16 @ 13:26:26
Postat av: Anonym

Frågan är ju vad det är som har kraschat, sålänge hårddisken klarat sig så har du allt kvar.

2008-09-16 @ 13:32:08
Postat av: Jossan

tråkgit :( det där har hänt mig också. men det brukar faktiskt gå att rädda. eller det har det gjort när vi har lämnat in datan iaf. lycka till! kram

2008-09-16 @ 17:05:11
URL: http://josefineosterqvist.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh stackars dig! jag vet hur alla mina datorer kraschat genom tiderna också.. det är hemskt! hoppas det löser sig med hårddisken i alla fall :)

2008-09-16 @ 18:38:52
URL: http://ernheim.blogg.se/
Postat av: TR

Om du inte har någon garanti kvar så är det bara att leta upp en bra datorverkstad som kan öppna datorn och låda på en ny kontakt på moderkortet.



Värre än så verkar det inte vara!

Som sagt, all din info och bilder finns kvar!

2008-09-17 @ 16:28:12
Postat av: Johanna

TR: Vi har snackat med en datakille och han säger att det inte funkar o göra så. Så nu behöver jag hitta någon som kan föra över hårdisken till min stationära dator. Behöver verkligen det som är i den!

2008-09-28 @ 14:31:51
URL: http://johannagelinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback