En shoppingdag för mig

Som ni säkert vet bor jag i stockholm (eller strax utanför) men det är i Stockholm som jag shoppar!
Jag fick en liten fråga av en trogen läsare om jag inte kunde göra ett inlägg med lite shoppingtips inför våren och mina favoritbutiker då hon skulle ner till Stockholm inom kort.

Jag föredrar oftast att handla till rimliga priser då ekonomin för en student inte är på topp alltid. H&M är ett jättebra allternativ, dom har det mesta och man kan alltid fynda sig sina godbitar!

image1675

Jag skulle också föreslå att kika in på American Apparelbutikengötgatan 36 (ta T-banan till slussen), alltid bättre att få testa plaggen än när man beställer. Dom populära
AA-fodralen finns nästan alltid i lager och man går sällan ut därifrån tomhänt.

image1676


Mitt över gatan från American Apparel har du också, Monki!

image1677


Förutom alla basbutiker som H&M, Gina tricot, Zara osv. Som alltid går hem hos mig! Så tycker jag du ska ta dig en sväng till Urban Outfitters. En butik med toksköna kläder som för övrigt ligger i Röda Kvars lokaler (en gammal biograf)
image1678



Är du skogalen som jag finns det en skogalleria i Stockholm där alla skobutiker är samlade på samma ställe. Nilson, Din sko, Sko punkten, scorett bland andra

image1679

_________________________________________________________________________________

Om jag skulle tipsa om vad

man ska satsa på inför våren skulle jag se till att det finns något blommigt i garderoben, småblommigt/storblommigt är valfritt. Jag skulle även satsa på ett par schysta tygskor som går till det mesta. Självklart är pumps snyggast i särklass men jag tar för givet att vi alla har många av dom redan ;) Skinnjackan och jeansjackan tycker jag funkar lika bra i vår som förra året. En vippig kjol är heller inte helt fel att ha i garderoben!  Däremot skulle jag vilja satsa på en snygg kavaj i vår som går att använda som jacka.


image1680



Kommentarer
Postat av: sanny

mm.. shopping

Postat av: Clara

Tusen tack söta du! Nu är det bara för mig att skriva upp adresserna och planera i vilken ordning jag tänker spendera mina pengar, haha! Har du annars nåt favvocafé i Sthlm som du tycker speciellt mycket om?

2008-03-11 @ 15:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback