Styling

Tänkte visa för er vad som för mig är ren vardag när det gäller hår, nämligen styling närmare sakt, platta håret


Jag börjar alltid med att spraya håret med värmeskyddet osis flatiner (föredrar spray då det inte ger någon fettnadskänsla på håret)

image1456




Sen är det bara att sätta igång och platta håret, det gör jag med en plattång från Gama (säkert 3-4år gammal nu och har hållt och funkar minst lika bra nu som då!)
image1457


Efter det masserar jag in Schwarzkopf bonacure, repair rescue i håret, det gör håret lent och fint och sen luktar det jättegott!  (ursäkta den dåliga bilden men blixten blev liet stark)
image1461


Sist men inte minst använder jag mig av ett antifrizz-  serum  Osis Magic
image1462


Detta serum masserar jag bara in i topparna
image1463

Sådära, Klart! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh herregud vilken process, hur ofta gör du det där?! :O Själv fönar och plattar jag bara, inte alls bra, men jag klipper topparna lite oftare än vanligt :)

2008-02-02 @ 14:39:02
Postat av: Johanna

Anonym: Jo det kanske låter så men det viktigaste är ju värmeskydddet o sen ere ju bara o platta å efter ha i lite i topparna, inte så krångligt :) Jag gör det kanske var tredje-fjärde dag.
Men ett värmeskydd skulle jag rekomendera om du plattar håret regelbundet :)
Jag klipper mig dock inte alls lika ofta som du

Postat av: felicia

vart köpte du din GAMA plattång och vad kostade den? :)

kram

2009-08-10 @ 00:17:01
URL: http://feliciasmeds.blogg.se/
Postat av: Johanna Gelinder

felicia: När jag köpte den var den ny på marknaden och kostade 700 kr. Nu finns dom att köpa hos nästan varenda frisör och kostar 499 kr :)

2009-08-10 @ 09:20:14
URL: http://johannagelinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback