Rengöring och hudvård

Jag har länge använt ACO:s Time pure and clean produkter, rengöringmousse, ansiktsvatten och dagkräm. Dom har funkat bra för mig då jag aldrig haft några speciellt problem med hyn. Rengöringen har jag gillast bäst.

image1580

Nu på sistone har min hy blivit otroligt torr och dagkrämen funkar inte alls speciellt bra. Så för tillfället använder jag min mammas Ansiktsmjök/flytande dagkräm från Dr. Hauschka

image1581
Den är helt okej men mer än det skulle jag inte vilja påstå.

Så nu när min rengöring är slut och min hy är torr som snus skulle jag vilja ha tips från er,
vad använder ni för slags rengöring och framförallt för dag/natt/hud- krämer?

Det får gärna vara en  hel serie, gillar när saker och ting hör ihop.
Skulle bli jätteglad om ni hade några tips!
Gärna för torr hy dåra.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Acos produkter gillar jag också! =)

Postat av: Linn

Jag har några tips då jag också har torr (o känslig) hy.
ACO Time har en mkt bra oparfymerad rengöringskräm för torr hy. Sen är det bra med ett ansiktsvatten utan alkohol (eftersom alkohol torkar ut huden). Lumene har en bra serie för torr hy som heter tender drops, dagkrämen är jättebra och de har även nattkräm, ögonkräm o ansiktsmask som är bra. Men dagkrämen är absolut bäst =)
Lycka till med hyn!

2008-02-22 @ 14:50:51
Postat av: jennifer

jag använder en dagkräm från ACO som endast är återfuktande, ingenting annat. har nämligen rätt känslig hy, och behöver ha utan parfymering osv. jag tror på att återfukta.

2008-02-22 @ 16:17:10
URL: http://jenniferochsara.blogg.se
Postat av: Paula

Har skrivit faktiskt lite om krämindustrin,Boots No.7 hysteriserumet osv. Läs gärna inlägget! :)

Postat av: Tove

Jag brukar också få torr hud nu på vintern, Då brukar jag använda The body shops E vitamin nattkräm. Det är väldigt krämig och huden blir
återfuktad, men inte kladdig, utan mnjuk efteråt.
Tycker också apotekets L300 för torr hud är väldigt bra.

2008-02-22 @ 20:48:57
URL: http://Toooove.blogg.se
Postat av: nora

jag brukar använda cliniques hudvårdsserie för torr hud. den kan jag tipsa om,den gillar jag skarpt

2008-02-24 @ 12:44:45
Postat av: Ida

Kommer med ett tips till dig, även fast det var ett tag sen du skrev detta. För några år sedan blev jag jättetorr i ansiktet (mest runt ögonen). Jag prövade flera olika ögonsalvor, men ingen fungerade. Till slut hittade jag en salva som fungerade helt perfekt, jag blev bra runt ögonen. För dryga hundralappen hittade jag denna produkt, Lumene Eye Cream. Nu har jag börjat använda Lumenes ansiktskräm också, även den är bra. Jag kan lova att det är värt pengarna, om man tänker på hur bra den fungerar, samt hur länge den räcker i och med att man bara behöver ta några få droppar varje gång man använder produkten. Det är i och för sig skillnad från person till person vad som fungerar bra till ens hy, men jag rekommenderar Lumene starkt! Lycka till!

2008-05-11 @ 00:20:08
Postat av: Vespertria

Finns inget bättre än Mary Kay produkter!

2009-10-13 @ 13:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback