Läs gärna detta

Hej på er
På senaste tiden har jag fått endel jobbiga kommentarer, anonyma självklart som jag då heller inte har valt att publicera. Mycket är nästan personangrepp men även nedsyn på min blogg, mitt sätt att blogga och hur den har gått neråt. Fick häromveckan höra att jag till och med borde lägga ner bloggen. Hur som helst är det inget jag har planer på att göra med däremot har jag även fått kommentarer på att ni märkt att jag kanske inte brinner lika mycket för bloggen längre. Så nu hade jag tänkt förklara för er hur det ligger till.

Hade jag fått göra det här på heltid hade jag varit ö v e r l y c k l i g. Jag älskar att skriva och inspirera men på sistone har jag faktist inte äns kännt att jag nått ut med inspiration. Varför? Jo, tiden.. Jag har tre extrajobb som jag försörjer mej med, inte äns outfitsen känns speciellt roliga då jag alltid fått anpassa mig till vilket jobb jag ska gå till. Jag vill gå i klackar, matcha med nitskärp, fransar, snygga plagg och accesoarer. Men eftersom jag inte är någon glamorös fashionista som kan glida runt dagarna i ända som man kan önska, så funkar varken det på ICA, Posten eller när man städar. Därav har bloggen fått lida extremt. Det blir mycket vardagssnack och när jag läser egenom tycker jag inte äns det känns speciellt innehålsrikt som jag vill att det ska vara.

Jag försöker så gott jag kan, går upp en halvtimme tidigare för att hinna posta en dagens outfit då jag vet att jag kommer hem tidigast halv 10 på kvällen. Bloggen har ibland blivit lite till ett stressmoment, jag missar bussen för att jag bloggar jag till och med struntar att äta för att hinna blogga. För att jag så gärna vill! Jag får dåligt samvete när läsarantalet sjunker och era kommentarer blir färre, det blir till en ond cirkel.

Kanske känner vi alla likadant just nu, det närmar sig jul ochvi  julstressar. Jag har fått höra mycket genom dom här två åren att många som läser min blogg gör det just för att jag har så många updates och liknande. Sluta skriva vill jag inte göra, och jag vill ha tillbaka er gamla trogna hit igen, så jag hopppas att det just nu bara är en svacka med för mycket jobb och för mycket stress.

Men nu till frågan, vad föredrar ni, mycket updates som kan innehålla vardagliga saker och även mode men kanske inte alltid så genomtänkta, bara jag helt enkelt. Eller föredrar ni kanske ett eller två inlägg om dagen som jag verkligen lagt tid på. Oavsett vilket så tar bloggen mycket tid från mig så jag kan inte som dom större bloggarna ha det här som jobb och få lön för det. Det här är min hobby som jag älskar, och jag vill varken att anonyma kommentarer ska dra ner den och min tro på den men heller inte stressa ihjäl mig för att vara alla till lags. Med det här inlägget söker jag inte sympati från er utan mer förklar och ger er en synvinkel på hur det är från mitt perspektiv.
 
Snart är det nytt år och nya tag, men snälla ni som läser, lämna några ord om det som skrivits ovan, ni kan hjälpa mig så det blir bättre!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA ARREMAN

men gumman det är klart att du känner dig stressad! du jobbar ju gärnet och det är det inte alla som gör. att du inte bloggar lika mycket längre kan man väl lätt räkna ut anledningen till - jobbet. varför ska du ha tröttnat på bloggen helt plötsligt? nej, om man tänker till lite så kan man förstå bara genom att läsa dina inlägg att du är väldigt stressad av annat just nu. känn ingen press, det är en hobby som du säger och den ska man inte känna sig pressad till! att kommentarerna minskar är inte heller hela världen, det betyder inte att dina trogna läsare har slutat läsa bara för att de har minskat.. :) de har kanske inte bara ngt att kommentera då du inte skriver lika mkt pga jobbet. men snart är det nya tag, koppla av lite och blogga när du känner att du kan. du bloggar väl inte för andras skull enbart, utan även för din egen? =) de som känner dig vet att du har det tufft med jobbet! stå på dig vännen, <3

Postat av: Linda

Hej Johanna!

Jag förstår att du kämpar jätte mycket för att hålla bloggen levande och det beundrar jag! Jag har hängt med i din blogg ett långt tag och jag älskar den otroligt mycket. Jag har självklart märkt att du inte uppdaterar ofta och så men jag förstår det, stress är riktigt jobbigt men jag tycker det är as bra att du fortsätter kämpa. Tre jobb och en blogg som MASSOR av människor läser, asså wow jag är riktigt imponerad att du orkar. Fortsätt bara kämpa som sagt: imorgon är det en ny dag med nya möjligheter. Jag gillar att läsa din blogg jag föredrar att läsa två inlägg om dagen om de är riktigt bra(vilket de är!) istället för att få typ 5 korta och tråkiga liksom. Glöm aldrig, du är en riktig kämpe!



Ha det så bra

Linda

2008-12-15 @ 22:53:55
Postat av: Anonym

Nu svänger inte jag förbi här så mycket pga att jag brinner för att läsa bloggar, utan mer för att du är en gammal klasskompis & att det är kul att se vad folk har för sig nuförtiden.



Hursomhelst så tycker jag att du ska fortsätta skriva på det sättet du känner passar bäst för stunden. Kännas det lite "tomt" att posta 2 ggr om dagen utan riktig substans så kör ett inlägg varannan dag istället med lite mer innehåll. Blir roligare för dig iom att det är något du känner blir bra, och därmed intressantare/roligare för läsarna.



När det kommer till negativa kommentarer så är det en del av internet man får lära sig att antingen ignorera eller bita tillbaka ordentligt. Och iom att det i princip bara är anonym kritik så får man helt enkelt resonera som så att om personerna som kritiserar inte ens vågar stå för det genom att ange namn, så är det nog inte mycket till kritik heller. Utan bara något som skrivs 'bara för att', eller pga avundsjuka.

Vidare så tycker jag inte att du ska fokusera så mycket på läsarantalet, även fast det är kul se höga siffror så skriver du väl ändå för att du gillar att skriva? Och inte för att så många som möjligt ska kunna läsa? :)



Anyhow, keep it up.

2008-12-15 @ 23:55:08
Postat av: theresia.

Jag tycker att du är cool. Din lite rockigare stil är verkligen asnice. Och därför läser jag din blogg. Men det första jag noterade var att du jobbar som en took och antog att det inte var lätt att uppdatera så ofta.

Jag hoppas du tar upp den lite rockigare stilen ibland igen, och tills dess kommer jag bara vänta och övervaka.

2008-12-16 @ 00:01:49
Postat av: Sanna

Skriv hur du vill, bloggen ska ju inte vara en sak man känner att man måste uppdatera, utan bara skriva när man känner för det! Skit i negativa personer och kör ditt eget race säger jag :)

2008-12-16 @ 01:26:10
URL: http://silkens.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Heyy Johanna! I'm sorry for you that you get hard anonymous comments. Please, forget these idiots and stay by yourself! Unfortunately, I havn't a Blog (no time for that... :o( ) but I read YOUR Blog almost daily and I like it so much! I know you are working hard for your life and your money and I understand, if you havn't always time for blogging.You can write your Blog, when ever you want and when ever you have time for it! Your outfits are beautiful, and they inspire me. I am also interested of all the other things you write about! And forget these idiots who write such things!

Hugs :o)

2008-12-16 @ 08:07:13
Postat av: Michelle

Självklart förstår jag att du inte hinner uppdatera lika ofta med så många jobb som du har. Tycker att du gör ett bra jobb iallafall, var dej själv och uppdatera när du har tid. Ha det bra!

2008-12-16 @ 09:13:57
URL: http://michellesliv.webblogg.se/
Postat av: Nina

Jag kommer att fortsätta läsa din blogg oavsett vad =)

2008-12-16 @ 09:29:39
URL: http://nnina.blogg.se/
Postat av: ISabelle

Gud vad duktig du är, vilken kämpe! Skit i de dumma kommentarerna, vet att det är svårt...

2008-12-16 @ 09:33:46
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: sussie

jag har läst din blogg sen ganska länge tillbaka, och gillar den supermycket! Det är roligare att följa bloggar som inte är superstora, eftersom det känns mer personligt, och eftersom du alltid svarar på kommentarer..



och självklart är det kanske inte roligt att lägga upp dagens outfit när man har samma jobbarkläder varje dag och det är ju förståeligt men jag hoppas att du fortsätter att blogga och skriv bara när du känner för det.



Ett tips kan ju vara att förbereda några inlägg när du har inspiration, och sen posta dem allt eftersom det kan ju vara tillexempel gamla outfits du gillar (eller inte gillat.. ) :) tips på inredning, bra nätbutiker, smarriga recept, fina saker som hänger i din garderob, filmrecensioner och bokrecensioner m.m, att du inte skriver om aktuella grejer skulle inte göra mig någonting iallafall, och det kan vara ett tips då man inte hinner skriva så mycket.



jag hoppas att du får en god jul och jag tror att vi fortfarande är många som kommer fortsätta kika in här även om det inte uppdateras med 20 inlägg om dagen ;) gör det som känns bäst för dig helt enkelt!

2008-12-16 @ 10:35:09
Postat av: ISabelle

Såklart,, kan itne vara kul o få dåliga kommentarer..vet hur d känns... men ja fattar inte nes hur du KAN få dåliga kommentarer, du som bara skriver om din vardag o dina fina outfits... skratta bara åt dme som sitter o stör sig på dig o lägger ner tid på dig ;)

2008-12-16 @ 10:52:09
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag kan bara instämma med dom ovanför, och som Sussie skrev förbereda inlägg om allt möjligt allt från filmer, böcker, recept, smink, kläder osv som du bloggar upp eftersom så att inlägg kommer regelbundet och kanske två bättre på en dag än fem jättekorta för att du är stressad. Din blogg är en favorit och jag gillar hur du alltid blandat allt som tex häromdagen när du la upp en lussecheese aldrig sett en sån innan haha :) Du lägger ofta upp fina bilder också vilket uppskattas och så dina dagens outfit. Ge inte upp gumman, och ignorera dumma kommenterarer, säkert bara avundsjuka! Puss!

2008-12-16 @ 12:56:47
Postat av: louise

Du får absolut inte lägga ner bloggen!!! Jag läser den varje dag och älskar den.

Jag tycker att det är roligast att läsa när du har lite variation, ibland kanske ett kort inlägg med dina snygga outfits och sen kanske imellanåt ett lite längra.

kram :)

2008-12-16 @ 14:38:20
URL: http://parlino.webblogg.se/
Postat av: Klara

Jag förstår att det inte är kul att få dåliga kommentarer men strunta i dom för de som skriver är bara avundsjuka jag tycker personligen att din blogg är väldigt väldigt bra läser dagligen men visst du ska inte behöva bli stressad pågrund av bloggen så det är ditt val vad du nu ska göra men kom ihåg att även om du inte kommer skriva lika mycket har du många trogna läsare och jag är en av dom,



Ha det bra :)

2008-12-16 @ 15:42:00
Postat av: matilda

jag tycker om din blogg jätte mycket och har följt den ett bra tag. nu på sistone har man märkt att du blivit stressad och inte hinner lägga ner lika mycket tid på bloggen. jag tycker det är roligt att läsa om lite olika saker, att du uppdaterar ofta. något jag tycker om att läsa är: skönhets/mode-tips och vardagliga saker såsom filmrecensioner, bokrecensioner, vad du har gjort under dagen o.s.v. fortsätt blogga tjejen!

2008-12-16 @ 21:59:53
Postat av: Sejuti

Hej Johanna, hoppas allt är bra med dig. Bli inte ledsen över folk som klagar hela tiden.

Och stressa dig absolut inte. Jag hoppas du bloggar för din skull och inte för andra och då spelar ingen roll vad alla tycker eller hur många som läser din blogg. Gör den bara som en hobby, dom som verkligen tycker om din blogg kommer fortsätta läsa.

Jag tycker om din blogg för att den känns personligare och den känns mer "äkta". Handlar om hur ett "vanligt" liv ser ut och lättare att känna igen sig på.

Just nu brukar jag inte hinna läsa bloggar men tittar in hos dig då och då jag får tid över. Men så är livet och man får prioritera.

Jag hoppas du förstår och stressa inte upp dig. Man lever bara en gång så njut =).

Kram

2008-12-18 @ 00:44:29
Postat av: emma

Johanna, du gör ett jätte bra jobb. och ja tycker vi alla ska vara glada för att du bloggar överhuvudtaget! Jag är de ialla fall. och här sviker vi inte!! Och be inte om ursäkt, försörja oss måste vi alla och det är kul att du går upp tidigare för att göra någonting för oss läsare. Men glöm ALDRIG bort att ta hand om dig själv, att pyssla om dig själv, det är de viktigaste!

Hoppas du får en toppen jul! och ett gott nytt år! :)

2008-12-18 @ 15:04:43
Postat av: Clara

Hejsan Johanna! Har lite dåligt samvete måste jag medge. Har läst bloggen över ett år och gör det fortfarande, men lämnar inte spår efter mig så ofta nu längre. Kanske beror på att jag inte kikar in varje dag, hinner helt enkelt inte. Det blir lite så att man kollar olika bloggar olika dagar och sen har massa olästa inlägg osv... Jag tror att många är inne i nån slags stressperiod just nu med julen och tentor och extra jobb. Arbetar själv 40h veckor nu om kvällarna + pluggar om dagarna... Vet precis hur du känner dig, det blir lite övermäktigt ibland. Men snart är det nytt år och nya tag! Sköt om dig gumman.



PS. En del av charmen med bloggen är ju just det att du inte lever något lyxliv som heltidsbloggare utan precis så som vi läsare också gör. :) KRAM

2008-12-18 @ 20:52:16
Postat av: malin

jag tycker att din blogg är jätte bra och den har inte alls blivit sämre! jag tycker att du kan ha fler lite mindre"genomtänkta" inlägg än kanske två som är genomtänkta. För jag tror att det är så det blir riligare :) du blir man verkligen sig själv när man skriver eftersom man inte tänkte så mkt på vad man skriver. det kommer direkt från hjärtat liksom ;) fortsätt lika bra som du alltid gjort!

kram malin

2008-12-19 @ 18:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback