Nageltips

Jag har som alltid haft problem med naglarna. För det första har jag alltid bitit på dom när jag va mindre, en riktigt ful ovana. För det andra har dom alltid varit jättesvaga, oxå en anledning till att dom gick av eller bets av tillslut.
Nagelbanden är nästan ännu värre. Måste smörja in mej dagligen.
Hur som helst har ett under skett med mina naglar, dom är hårda, flisar sig inte och går inte av!
Så här kommer den enkla, braiga och billiga tipset!

image484

1. Mandelolja: Funkar verkligen jättebra. Sätt på lite mandelolja varje kväll kring naglar och nagelband, tar bara några dagar och du märker redan skillnad på hur hårda och starka dom blivit! Funkar bra till nagelbanden oxå, men fokuset är endå på nageln med den här produkten. Mandelolja finns på Apoteket och kostar runt 40:- (!)

2. Nagelfil i härdat glas: Den här nagelfilen är ett måste om du har svaga naglar som lätt flisar sig eller bara stör dej på att man inte kan fila åt båda hållen med en vanlig fil (då naglarna går av på det sättet). Den här filen är ett snäpp dyrare än vanliga nagelfilar men den har en lång livslängd, praktiskt taget outslitlig. Den är hygiensk då du kan skölja av den med vanligt varmt vatten och du kan fila åt båda hållen utan att naglarna skivar sig!
Jag köpte min på Lindex för 79:- (tappar jag inte bort den så lönar sig priset i längden)

image483 

3. Vaseline intensive care: Är en hand och nagelkräm som jag använder dagligen. Främst för mina nagelband! Dom blir alltid torra och spruckna o tyvär kan inte mandeloljan hjälpa dom näre gäller mig. Speciellt nu i vintertid är det bra med en handkräm i väskan, varför inte en för både händerna och naglar/nagelband? Den här kostar runt 30:- och finns att köpa i princip överallt!


Lycka till med naglarna tjejer!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har också den där handkrämen, brukar använda innan jag går o lägger mej :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback