7/9 Provskor

Idag har jag inte varit hemma på hela dagen, därav inga blogginlägg =/
Ska iaf försöka ta igen det så gott det går nu på kvällen! , så jag hoppas ni är vakna ;)

Dagen började då jag o mamma åkte in till staden. Vi åkte till hornstull o provade
"provskor"
Vad är då provskor kanske ni undrar?

Jo, C:a ett halvår innan den aktuella säsongen börjar gör de olika tillverkarnas designers,
i samråd med modeexperter över hela världen, upp en kollektion, som motsvarar
den image (mode, komfort osv.) respektive fabrik vill ha.
Deras försäljningsorganisationer reser sedan runt med dessa kollektioner för att
intressera olika inköpare för produkterna.
På grundval av försäljningsresultatet avgörs vilka modeller som kommer i
tillverkning och i vilket antal.
När arbetet är klart finns givetvis ett mycket stort antal
försäljningsprover (provskor) över på marknaden.
Ett antal av dessa köps in till c:a halva ordinarie pris och vidarebefordras till "oss".

Det blev inga provskor för min del, då provskostorleken är 37- 37 o en halv. För stora när det gäller pumps o ballerinas, men hittade två stövlar som var så underbart fina, tyvär var dom för stora i skaftet, mamma fick iaf med sig ett par sötnosar hem! :)

Ni som just har storlek 37 tycker jag inte ska tveka på att åka in dit och kanske göra några fynd! vem vet?

Adressen är: Hörnet Hornsbruksgatan 1 - Varvsgatan 12, Stockholm/Söder
T - Bana Hornstull, uppgång Högalidsparken, 100 m.

ÖPPETTIDER Måndag-Fredag 11 - 19, Lördag 11 - 16
Omgångens första försäljningsdag 9 - 19
Dan före röd dag stänger vi 17.00
Söndag samt helgdag Stängt.

Skorna kommer i två omgångar

HÖSTKOLLEKTION -07

1:A OMGÅNGEN 27/8 - 15/9
2:A OMGÅNGEN 22/10 - 10/11


Kommentarer
Postat av: johanna

okej :) fan att man inte hade 37 :p då hade man ju åkt in dit o kollat :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback