Turistas

image774


Usch och fy säger jag bara...
Såg nyss filmen Turistas hemma hos Emma (jah, jag vet, först bio o sen hyrfilm men Adam, älsk och micke o Emma var redan påväg att hyra när jag var påväg hem)
Hur som helst, vet inte äns hur man ska förklara filmen. tragisk och hemsk och för att inte tala om brutal

Kort beskrivet: "Efter en bussolycka blir en grupp turister fast i Brasiliens ödemark. Istället för att vänta på nästa buss tar de amerikanska syskonen Alex och Bea sällskap med australiensiskan Pru. För att göra det bästa av situationen går de till en närliggande bar och festar med lokalbefolkningen. Det exotiska paradiset är allt de har drömt om med sol, vita stränder, vacker grönska, goda drinkar och heta kroppar...tills de vaknar upp morgonen efter och inser att de blivit drogade och bestulna på allt de äger och har. Desperata efter hjälp lockas de med ut i djungeln där en fruktansvärd hemlighet väntar..."

För att inte bli omtalad som en gammal morsa men endå, fy va hemska saker som kan hända när man åker till ett land där man varken kan språket eller vet vad som väntar, ingen kontroll, blir nerdrogad och inte på något som helst sätt kunna ta sig hem..

Jaja, väldigt hemsk och blodig film iaf. Vet inte om det är någon jag skulle rekomendera, ingen Johannafilm direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback