Jakten på lycka

image748Jag, Emma och Emil såg nyss på filmen Jakten på lycka
Har ni sett den?
En verklighetsbaserad film som handlar om en försäljare från San Francisco som kämpar för att bygga en framtid för sig själv och sin 5-årige son Christopher (Jaden Smith). När hans flickvän Linda (Thandie Newton) lämnar honom, måste Chris uppfostra Christopher på egen hand.

Chris hängivelse ger slutligen resultat när han får en praktikplats utan lön på en extremt prestigefylld börsmäklarutbildning - där endast en av tjugo praktikanter klarar sig vidare. Men utan lön blir Chris och hans son vräkta från lägenheten och tvingas sova på gatorna, på härbärgen och till och med på en låst toalett på en tunnelbanestation. Tack vare sitt självförtroende och kärleken till sin son, övervinner Chris Gardner alla hinder och blir en legend på Wall Street.

Jag tycker att den här filmen var väldigt rörande, när man hela tiden har i bakhuvet att det är en sann historia så berör det än ännu mer. Om ni vill veta vad kämpa, kärlek och lycka är så tycker jag ni ska se den här filmen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

greeat movie ;)

2007-10-16 @ 21:40:39
Postat av: anonym

Jag har sett filmen, dock tycker jag att den var olycklig hela filmen så att den var jättejobbig att titta på:S Man mådde dåligt hela filmen igenom. Och inte en se värd film:P Menmen, smaken är som baken! :)

2007-10-16 @ 23:54:24
Postat av: Johanna

Anonym: Klart den är olycklig, men hela filmen handlar endå om kämparglöd och att försöka se livet från den ljusa sidan, att det alltid finns hopp, och det tycker jag är starkt! Och gör den här filmen till en riktigt bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback