hårfärger

image1064


tänkte skriva ett kanske lite annorlundare inlägg, nämligen om hårfärger!
Jag har ju under åren haft endel olika hårfärger, men vad passar mig egentligen bäst?

Bild  1, föreställer mig vid kanske 7 års ålder?  detta är ju en bild innan "hårfärgningens tid" om man säger så, naturligt blond har jag alltså alltid varit som liten.

Bild 2 är när jag har en mörkbrun nyans, alltså helfärgat

Bild 3, är när färgen har ljusnat lite tror jag

Bild 4 är när håret nästan har växt ut  (man får ju tyvär aldrig tillbaka sin naturliga hårfärg efter mykket färgning) så färgen på denna bild är nästan lite råttig tykker jag. Det var då jag bestämde mig för att köra lite blonda slingor som kunde smälta in lite i håret, mest för att få tillbaka lite av det naturliga.

Bild 5 är alltså jag för kanske 1-2 sommrar sedan med slingor i håret

Bild 6 är från i sommras på Mallorca, som ni ser är jag väldigt ljus i allt när jag är osminkad och dann och därför faller det sig kanske bäst med mig som blond? Eller vad tycker ni?

Ibland kan man ju få för sig att göra drastiska förändringar, speciellt efter att kollat på massa gamla bilder, har faktist även varit svarhårig! Hittade dock ingen bild, och tur är väll det, för den färgen vill jag inte ha igen.

Hur som helst, slängde ihop ett litet kollage för en liten överblick och vad tycker ni, mörkt eller ljust? Ibland kan jag verkligen störa mig på dessa utväxter som måste slingas men jag håller mig nog till ljust, iaf tills vidare!



Har ni färgat era hår mycket? och isf, vilken färg föredrar ni bäst, eran naturliga eller den färgade nyansen? :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tycker helt ärligt att 4:an är hur fin som helst! Är lite förtjust i det som ser dassigt och mjukt ut. Blont och mörkt som nyfärgat eller nyslingat är ju också snyggt och man får känslan av att synas.... men.... 4:an gillar jag bäst!

Postat av: Åsa

Åhh... glömde! Jag var tokigt blondin väldigt länge, men med kortare perioder av mörkt... som jag då kallade för sinnesförvirring *ler* Bestämde mig en dag för att inte bleka mera och klippte av mig det långa håret. Hihi... Är nöjd.. I alla fall för tillfället!

2007-11-20 @ 21:27:17
URL: http://aimer-la-vie.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Jag tycker nog att du var sötast i blont hår som du har nu:D
CiaoCiao

2007-11-20 @ 22:12:23
URL: http://matildaus.blogg.se
Postat av: Girl från Norje ;)

Synes faktisk du kledde alle fargene:) Men om jeg må velge så synes jeg nr. 6 var best. Du er btw veldig pen=)

2007-11-20 @ 22:26:09
Postat av: Tina

Oi, du var sinnsykt pen som brunette, du fikk liksom litt mer glød i ansiktet, pluss at øynene dine kom mer fram =)

Jeg har også farget håret mitt utallige mange ganger, blondt,brunt,svart rødt, men jeg har skiftet mest mellom blondt og brunt, farget håret i en lys brunfarge for litt siden etter å ha vært blondis i 4år:P

2007-11-21 @ 00:28:42
Postat av: Johanna

svar alla : Roligt att ni kommenterar om det här med hår! Man kan diskutera mycket fram och tillbaka på hurvida man vill håret ska se ut, trivs helt okej som blond och ni tycktes ju hålla med om det! :) kul
Kram på er!

2007-11-21 @ 09:26:04
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Tove

Hej! Jag tycker du är väldigt söt, men eftersom du är så ljus i hyn så tycker jag du ser lite "blek" ut o så blondt hår. Jag tycker den färgen du kallar "råttat" va bra på dig, kanske liite ljusare. Du vet Fergie? I black eyed peas, hon har väldigt snygg hårfärg som jag tror du skulle passa jättebra i! Läste en GLAMOUR tidning o där stod det att färgen hette "Brondin" alltså en blanding mellan blond och brunett. oj lång kommentar :P .. men jag tror den färgen skulle passa dig bäst! Kram Tove

2007-11-21 @ 14:57:59
Postat av: madeleine

du ser lite "coolare" ut i det bruna, men är mycket sötare i det blonda! :)

2007-11-21 @ 18:28:22
Postat av: Johanna

Tove: Jo blek blir jag ju när jag är så ljus men å andra sidan kan jag se brunare ut på sommarn då håret blir ljusare än kroppen ;) haha. men ska checka färgen o kolla va det är för någon!

madeleine: jasså, hehe, tack :)

2007-11-21 @ 19:37:53
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Anonym

Synes at hårfargen på bilde nr. 4 og 5 va kjæmpe fin te dæ.. Arti de m hårfarge..arti å bytte litt på..

2007-11-23 @ 00:04:23
Postat av: Anastasiya

jag tycker mest om 3:an=), sj föredrar lite mörkare nyanser, men inte för mörka för de passar inte min hudtyp, blont har ju nästa alla tjejer idag, men d som gör enligt min synpunkt att se en tjej intressantare ut är när håret är mörkblond eller kastanjslingor.., förresten vilken hårfärg har du använt i bild nr 2??

2008-01-10 @ 17:54:41
Postat av: Johanna

Anastasiya: Sanningen är den att jag färgade håret mykke när jag va mindre, tykkte det var spännande och liknande så råkade få färgen mörkmörkbrunt nästan svart, vilket sen blektes under sommaren till färgen som jag har på 2an, på 3an har det bara blekts ytterligare mer och växt ut såklart o på 4an är det ännu bleknare (mest lik min naturliga,brukar dock vara lite blondare). på bild 5 har jag bara lite slingor i mitt "naturliga hår" :)

2008-01-10 @ 22:34:31
URL: http://johannnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback