the notebook

Nu mina vänner ska jag berätta om en av världens bästa filmer, The notebook
(Romantisk dramakomedi)

image1134

Jag sökte dig och fann mitt hjärta är berättelsen om de unga älskande Noah Calhoun och Allie Hamilton (Ryan Goslig & Rachel McAdams). Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och Andra världskriget. Efter år på skiljda håll återförenas de oväntat. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem, en kvinna som tas om hand av en man som regelbundet kommer på besök och under dessa visiter läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok. Filmen är en berättelse om förlorade möjligheter, om att bli vuxen och om kärlekens magiska kraft.

Den här filmen får det att stocka sig i halsen vid många tillfällen, har du lätt för att tårarna ska droppa fram i vanliga fall så är det nog inte bara droppar som kommer denna gång.

Jag rekomenderar den här filmen så mycket, den berör verkligen hela filmen igenom, man vill inte sluta titta en enda gång och den ger än som en drömvärld av lycka. Jag kom på mig själv flera ggr med att bara sitta och le samtidigt som man vid flera tillfällen ville gråta. Jag kan inte fatta att det gått 3 år sen den här filmen släpptes och jag helt missat den? Ni får inte missa den, så har ni inte sett den, se den nu!
En av världens bästa filmer

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ (♥)/♥ ♥ ♥ ♥ ♥
( 5+/5 hjärtan)


Kommentarer
Postat av: Emelie

kan inte mer en att hålla med dig , fy så underbar den är !

Postat av: ellie

Har också sett den, lätt bästa filmen jag sett.

2007-12-02 @ 20:05:58
URL: http://ellieee.blogg.se
Postat av: Johanna

Emelie: Ja, går inte att beskriva, en film helt i min smak!

ellie: Ja eller hur, har man inte sett den filmen, vet man inte hur bra en film kan vara!

2007-12-02 @ 20:57:56
URL: http://johannnaas.blogg.se
Postat av: Nina

Jaaa, den är så bra!!

2007-12-03 @ 20:04:37
URL: http://www.nnina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback