bedtime

Hallå där! image1198
hemkommen från jobbet, någon mer som är vaken? sitter och läser min blogg kanske? Rätta takter isf! Varför sova? haha. Neda. jag ska själv hoppa i säng snart, skolan imorgon, men har mig en liten sovmorgon som tur är.
Hade tänkt läsa lite innan, var så längesen jag läste men nu när Emelie äntligen fått mig att komma igång med en bok så är det rätt skönt att göra när man kommer in i den! Boken jag läser heter "Sushi för nybörjare"

Och för er som är intresserade kommer här nedan en handling om boken!

'Sushi för nybörjare' handlar om tre trettioåriga tjejer i Dublin - Lisa, Ashling och Clodagh. Under ett års tid får man som läsare följa deras liv och deras strävanden efter att hitta lyckan.

Lisa får jobbet som chefredaktör för det nystartade irländska tjejmagasinet "Colleen" och fast hon är jättebesviken över att hon inte fick det mycket flashigare redaktörsjobbet i New York gör hon allt för att "Colleen" ska bli en succé. Lisa är tjejen som har allt, utseende, karriär, pengar och god smak. Ändå är det något som saknas. Hon vill ha en man - och inte vilken man som helst, en riktig man med stil, utseende, pengar och som inte har något emot att hon är arbetsnarkoman.

Ashling är andraredaktör på "Colleen" och hon är Lisas raka motsats. Ashling är jordnära, fiffig och effektiv. Hon jobbar hårt för att vinna Lisas förtroende och göra sitt jobb så bra som möjligt trots ett ganska uselt självförtroende. Ashlings mamma var djupt deprimerad under hela Ashlings uppväxt och detta har påverkat henne mer än hon tror. Ashling är vidskeplig, hon spår sig själv och sina vänner i tarotkort, hon gnuggar sin tur-buddha, nuddar sin tursten och stryker över sin turkristall för att få lycka och vägledning i sitt röriga kärleksliv. Hon har en handväska stor som en resväska och i den samlar hon på sig allt som hon kan tänkas behöva. Hon är alltid redo, hon är "Fröken Fiffig".

Clodagh är Ashlings bästa vän, de har känt varandra sedan barnsben. Clodagh lever med sin tjusiga man och två barn i ett vackert hus och hon har allt hon kan önska sig, ytligt sett i alla fall. Idyllen spricker när tristessen tar vid och Clodagh börjar leta efter något som kan förgylla hennes enformiga liv. Hon söker ett äventyr och detta äventyr visar sig vara ödesdigert för hennes tidigare så trygga liv.


Blev lite långt detdär, hitils har jag inte kommir så långt i boken, men än så länge verkar den jättebra! Enkelt,lättläst och humoristisk i  en kanske inte alltid så solig vardag!


Kommentarer
Postat av: Terese

Har också läst den! Tycker den är jättebra :)

Postat av: Johanna

Terese: Va härligt, då har jag mer att se fram imot alltså! :)

2007-12-13 @ 00:07:45
URL: http://johannnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback