a walk to remember


Såg filmen a walk to remember igår, den fanns med i dvd-blandningen som älskling hade brännt till mig i julklapp, alla slags filmer jag kan tänkas gilla, med bland annat mina favoriter. Den här hade jag dock inte sett förut, men det var verkligen en Johanna film, tro mig! Gu va fin den var, det föll några tårar och var nästan för sorgligt för mig just nu, men verkligen en bra film måste jag säga. Ibland tror jag att jag är kär i kärleken för att det är så underbart. Vackrare går nog inte att hitta.


Handling:

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt...


Kommentarer
Postat av: fanny

Finns den att hyra på ica i kungsängen? =)

Postat av: johanna

fanny: Neh tyvärr jag tror inte det. Den är nog för gammal, 2002 är den ifrån. Har inte sett den på jobbet iaf. Men testa att ladda ner :)

2009-01-09 @ 16:21:12
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: Therese

den filmen är verkligen jätte bra tror inte att jag någonsin har gråtit lika mycket som jag grät när jag såg den filmen, om du tyckte den var bra ska du få ett annat film tips av mig : stand by me, den är också väldigt bra ett litet tips bara ;)

2009-01-09 @ 23:22:13
Postat av: Johanna

Therese: Jah, otroligt fin är den. Tack för tipset ska verkligen kolla in den! kram

2009-01-10 @ 00:09:32
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: Nicole Galvez

så himla vacker!

2009-01-12 @ 12:41:59
URL: http://nicolegalvez.devote.se
Postat av: Hanna

Såg den för bara någon vecka sen, såå fin!

2009-01-12 @ 20:52:55
URL: http://mignonette.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback