Kanebos Total finish

Jag hörde att några av er gärna vilja veta mer om vad jag tykkte om min nya puderfoundation Total finish från Kanebo. Så självklart tänker jag recensera den nu när jag testat den ett tag.

Jag kan inte mer än säga att jag tycker den är super. Jag har aldrig haft problemhy men tro mig nu i hösttid är jag så torr och fnasig och får små röda prickar för att jag måste smörja in mig stup i kvarten. Alltså känns inte min hy speciellt rolig alls om man jämför hur jag brukar vara annars. Men med den här foundationen så underlättar det verkligen. Man får hy len som en docka! Och det som är så bra med den är att man kan avgöra själv om man vill ha hel eller halvtäckande. Jag brukar nog ha halv, om äns det. Tar inte speciellt mycket, bara pudrar på lite. Men nu klarar jag inte äns av att  låta bli att pudra på lite varje morgon. Jag rekomenderar att använda en foundationborste istället för svamp, speciellt om man bara vill använda den lite granna sådär!


På bilden har jag bara sminkat ansiktet med den, inget annat. Nog för att man är aningen blek på vintern men jämnt och fint blir det av den här produkten kan jag lova!

Den kostar lite utöver det jag brukar lägga på smink men det verkar som den är dryg och kommer räcka länge (ska räkna månaderna!)



Jag ger den ♥  (5/5) i betyg



Translation
I love this powderfoundation from Kanebo. The skin becomes very smooth and natural.

Kommentarer
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Jag har använt Kanebos puder i snart 6 år och jag är hur nöjd som helst! Den täcker bra och ser väldigt naturlig ut. Love it =)

Postat av: Johanna

Maria: Jah, va kul. Kan tänka mig att det här pudret inte kommer få lämna mitt hem på ett bra tag iaf! Som du säger, ser väldigt naturligt ut :)

2008-11-14 @ 09:32:53
URL: http://johannagelinder.se
Postat av: kristina

Jätte fin blogg, du har rätt kanebos pudet är det bästa min brukkar hålla drygt 4 5 månader obs då att jag sminkar mej nästan varje dag

2010-01-06 @ 15:49:44
URL: http://adrianoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback