glöm inte maten

Lite lunchtips är nog aldrig fel. Nu för tiden går jag ju inte så mycket i skolan så det blir många pluggdagar hemma. Frukost äts oftast rätt sent och sen glöms lunchen bort eller inte orkas med. Så får det inte vara! Alla mål är lika viktiga, kan faktist till och med erkänna att jag gått upp i vikt  lite under helgen just för att det varit så stressigt med danserna så det blir snabb frukost ingen lunch, middag vid 6 o sen blir man därav hungrig igen när man kommer hem vid 10 (man ska helst inte äta något efter 9 på kvällen). Målen läggs helt fel och du går automatiskt upp i vikt (tro mig, ni skulle sett min pappa förut)

Hur som helst har jag och Emma börjat göra lunch tillsammans. Lite salladsaktiga varianter som går både snabbt, är lite lagomt och nyttigt! Avokado, hackad kyckling, fetaost, sallad, gurka, tomat och antingen någon pasta eller mathavre, qiunoa osv. Idag provade vi en ny quinoa som tydligen ska vara nyttigare än den vanliga, svart quinoa heter den. Kanske inte ser så aptitligt ut men det smaka fin fint! :)




Vad brukat ni laga till lunch?

Kommentarer
Postat av: Jenn

såg smarrigt ut! kul med lite tips! :)

2008-05-13 @ 22:24:07
Postat av: Johanna

Jenn: Ja, lättare när det är så enkelt att göra också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback