Slutbetyg

Slutbetygen från gymnasiet damp ner i brevlådan igår.
Bortsett från några betyg från 1an så är jag nöjd.


18 MVG
  7VG
  3 G


Gv mig ett snitt på 17,7. Hade räknat med 18 men det var ju nära så det är inte fy skam det heller.
Sen kom vi till det roliga som jag nästan hade glömt bort, betygspengar. Jag vet att det finns folk som får flera tusen för sina betyg likaså som att det finns dom  får någonting alls. Vad jag menar är att man inte ska prestera för pengar.
 
Men i min familj (gäller både mig och min syster) så har vi alltid gjort (sen betygen i 8an) att man får en liten slant för VGn och MVGn, som en liten push i baken på att man gjort något bra. För varje år räknar jag alltså ihop hur många vg:n och mvg:n jag fått alltså under två terminer inte under hela gymnasietiden. 700kr har jag alltså att inkassera och det känns verkligen bra när man både är utan studiebidrag och arbetslös. På tal om det så har jag ett jobb på gång men mer om det när jag vet hur det blir.

Har ni/ fick ni bra betyg under er gymnasietid?

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Grattis till betygen!

Postat av: Isabelle

Grattis till betygen!

Gud vad duktig med så många MVG! Ska du plugga vidare? eller funderar du på vad du vill göra?



ha det gott :)

2008-06-14 @ 17:38:06
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: sanna

jättebra betyg ju! :)

jag går i ettan på gymnasiet och har under ettan fått: 6MVG, 2VG och 1G.. jag är jättenöjd för jag hade rätt dåliga betyg i nian.. tur att man kan ändra sig :)

2008-06-14 @ 19:20:36
Postat av: Johanna Gelinder

Cassandra: tack!



Isabelle: Tack, jag kämpade på endel under gymnasiet, det är ju endå dom man ska söka visare på precis som du säger. Just nu vet jag inte vad jag vill göra men det är ju bra om man kommer in på det man vill sen när man bestämt sig! :)

kram



Sanna: Tack tack vännen :) Jamen det är ju jättebra, ungefär som jag hade skulle jag tippa på, kämpa vidare! så kan du söka in på vad du vill sen :)

2008-06-14 @ 19:49:53
URL: http://johannnaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback