När livet tappar mening

tårar tårar tårar. Ilska och besvikelse.
Lämnad och borttappad. Gråter och skriker.
Nere vid vägen. Mer ensam än
någonsin. Tårarna flödar. Så rädd. Mitt i natten.
Jag vänder mig om gång på gång för att se vart han är någonstans. Den
enda människa som jag tror älskar mig över allt annat.
Hjärnan kanske säger annat, det är förståligt i all ilska
Men hjärtat då? Hjärtat måste ju alltid känna någonting
om den finns känslor inlblandade. Han måste finnas där,
annars är allt jag kämpat för och försökt få tillbaka hopp på, förgäves
Allt jag försökt förlåta under snart ett års tid, var utan mening?

Man kan inte mer än känna sig sviken när man får höra
jag vet inte varför jag lämnade dig och lät dig gå ensam
när du var påväg att bryta ihop för sista gången.
det är bara ett oärligt svar, ingen föklaring

hjärtat vet inte varför? Det känner då alltså ingenting.

Man vet alltid någonting. Jag kan inte vara med någon
som inte vet varför den vill vara med mig. Som inte
känner varför den vill vara med mig. Som inte känner.
någonting alls i motgångar. Och som väljer att lämna mig när jag har
det som svårast.


Livet är hårt, men jag trodde att jag skulle kunna lösa allt
med min vilja och mina hopp.

Nu vet jag att man inte kan lösa andras problem. Man kan inte
ta på sig andras handlingar och tro att nästa gång så kommer
allt bli bra.


Man måste vara två om man ska vara ett VI.
Man kan inte vara ensam i tvåsamheten.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag kände precis så med mitt x Så skriver så bra och jag kände igen mig så enormt. Jag levde så här ett år innan jag fick nog. Jag tog steget att våga lämna honom för killen kunde inte älska mig för den jag ÄR och tro mig kärleken finns. Fast det gör så förbaskat ont är steget att gå det bästa. Alla fötjänar att älskas för den man är och nu är jag är så lycklig jag kan vara. Jag tror jag jag har hittat mitt livs kärlek och han finns alltid där när det är jobbigt istället för dra sig undan :)

2008-06-19 @ 13:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback