Suck

Det var meningen att jag skulle visa er bilder som jag fotade igår men pappas dator som har VISTA, jag fattar ingenting? Någon av er som har det som kanske kan hjälpa mig. När man lägger in bilder, alltså sätter in en sladd från datorn till kameran så brukar det ju räcka med att gå in på "den här datorn" och så finns det en mapp som heter flyttbar disk. På vista finns inte detta?
Vart tusan hamnar den flyttbara mappen så man kan lägga in bilderna?

Hoppas nån av er har vista så ni kan hjälpa mig. Tråkigt att inte kunna visa bilder för er =/

Kommentarer
Postat av: Natalie

När du ansluter kameran med datorn kommer det upp ett fönster där du kan gå in på en mapp där bilderna på kameran finns (vet inte riktigt vad mappen heter). När du har kommit till bilderna markerar du de bilder som du vill lägga in på datorn och sedan högerklickar och kopierar. På sidan fönstret som visar bilderna kan gå du gå in på "bilder" och där klistrar du in bilderna. Sen är det färdigt! Hoppas att det gick att förstå! :)

Postat av: Jenn

Åh, hatar sånt där, haha :) Men vet inte din pappa då?

2008-07-09 @ 13:31:02
Postat av: johanna

jag har vista :) du stoppar in sladden, sedan ska en typ ruta komma upp, där du kan klicka på ngn knapp som ser ut som en mapp, tror det står ngt om att överföra filer till mapp, eller ngt sånt där. så gör iaf jag med min dator ;O

2008-07-09 @ 13:48:28
URL: http://johannaarreman.blogg.se/
Postat av: hehe

Det kommer upp en ruta av sig själv som du har altenativ att välja på vad du vill göra med din " fil " då ska du trycka på överföra bilder,eller vad det står . Kmr inte ihåg men så är det iallafall för mig!=)

2008-07-09 @ 16:35:19
Postat av: Natalie

Glömde säga en sak när jag förklarade hur man ska göra, först av allt kommer det upp ett fönster och där brukar jag trycka "fortsätt utan att skanna".



Lycka till!

2008-07-09 @ 16:40:53
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alla: Tack söta ni :) Problemet är bara att det kommer inte upp någon ruta för mig, kommer inte upp något alls, hör bara det där ljudet som låter när man ansluter den till datorn. Hade det kommit upp några valmöjligheter hade det ju varit enklare! Får leta vidare, men tack iaf :) kram på er

2008-07-09 @ 18:47:02
URL: http://johannnaas.blogg.se/
Postat av: Natalie

Ja nu vet jag hur man gör om det inte kommer upp någon ruta när man ansluter kameran till datorn eftersom att det hände samma sak för mig nyss, såhär gör du: Gå in på start, och där på sidan går du in på dator sen finns den flyttbara disken där! :)

2008-07-09 @ 19:17:09
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Johanna

Natalie: Det har jg redan testat, för så gör man på vanliga XP också, den här datorn sen flyttbar disk. men det finns ingen flyttbar disk för mig men jag tror pappa hittade ett annat sätt, ska kolla!

2008-07-09 @ 19:20:42
URL: http://johannnaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback