Prinsessan på ärten

Hej på er!

Idag är jag sliten och bakis, men det blev trots allt en kul kväll igår, om inte annat annorlunda! Nu ska ni få höra. Tänk er ett studentflak som vi har hemma när vi tar studenten (dom kör visst inte med sånt här uppe) och så gör du det lite mindre, gjort i trä men egengjort inbyggd "ljudanläggning" och så släp med packning där bak, plus en traktor som kör! Jah om ni kan föreställa er det så drogs jag med på ett sånt igår. Det var sommarfest i mångberg så dit drog jag och patric som enda stockholmare med ett tjugotal lantisar, vilket visade sig vara höjdpunkten på året med tanke på allt angagemang dom hade lagt ner på det och tjejerna var sminkade som om det var nyårsafton! haha. Jani, framåt natten  åkte vi långt långt in i skogen upp i fjärden och tältade!

Kan ni se mig tälta? Jag kan knappt det själv, blev kallad prinsessan på ärten när jag kom där med min luftmadrass och ett flertal liggunderlag. Vad kan då charmen i detta ha varit? Jo det var faktist att alla va så sköna, dom snacka på sina dialekter i sin takt vi partade på deras sätt, alla bjuder alla (jo man tackar!) och istället för att dra fyllekäk som vi ofta hemma gör vid donken så grillades det korv framför en mysig eld med spegelblankt vatten framför. Inte ett ljud. Förutom alla oss då!

Upplevelse kanske man kan kalla det, men nu är jag faktist redo att åka hem :)

Hörs ikväll bloggen!

Kommentarer
Postat av: studentflak

Studentflak finns det något bätre när man gick i gymnasiet. Vi bokade vårat på <a href="http://ungstudent.se/index.php?c=1&p=Studentskivor">www.ungstudent.se</a>


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback