Blond


Jag är blond, har alltid varit naturligtblond men med åren blir det mörkare och mörkare. En råttfärgag nyans har jag nu som bidrar till en ganska mörk utväxt endå. Ingen av er har säkert missat att jag slingar håret heller. Men det sliter ju som attans på mitt redan så plattade hår.

Vad gör man? Mamma ger rådet att låta håret vila från slingning och sådan men vem vill gå råttig i huvvet under sommarens härliga utetider. Det jag borde satsa på är nog egentligen att klippa mig. Topparna ser hemska ut (har inte klippt mig på över ett halvår) Fy skäms jag vet. Men nu har jag pratat nog illa om mitt hår. Även om jag skämms för att det vårdas så dåligt. Och så sitter jag här igen. Med hetta på huvudet och utväxt ifylld.
Kanske dags att skölja ur, såg nyss att jag på köpet haft i det på övertid ...


Kommentarer
Postat av: fia wahlbäck

hej johanna! jag har samma problem som du, var nästan vit hårig som liten. men nu blir det bara mörkare och mörkare ju fler dagar som går. jag har testat att färga utväxten, jag har testat att slinga men när råttfärgade färgen växer ut igen ser det bara värre ut för varje gång man färgar, den blir mörkare och mörkare. jag brukar låta mitt hår vila på sommren och låta solen bleka, så jag skulle ge samma råd som din mor. låta det vila från allt, det skulle må bra av det.



tack för en toppen bra blogg. kramar

Postat av: nathalie

2008-07-04 @ 03:33:59
URL: http://ernheim.blogg.se/
Postat av: Clara

Ett tips som jag fick av min frisör på den tiden (ett år sen) då jag var lika blond som du är att FÄRGA håret ljust ist för att BLEKA det! Det är stor skillnad! Blekning avlägsnar ju pigment ur håret vilket sliter enormt medan färg precis som namnet säger "bara" färgar! Precis som om du färgade håret brunt eller rött. Problemet är bara att man måste vara tillräckligt ljus för att inte vara tvungen att bleka (dom flesta är därför tvugna att använda blekningsmedel för att bli blondiner), men jag antar att jag har ungefär samma naturilga hårfärg som du eller lite mörkare till och med, så det borde funka för dig med att använda ljus hårfärg ist för blekning. Vet tyvärr inte om det säljs annat än blekningsmedel i vanliga affärer eller hur svårt det är att fixa snygg färg själv men, om du har råd, färga håret hos frisören! Det är skonsammast i vilket fall som helst :)



Hoppas att du har nån nytta av mitt tips. Kram gumman



PS. I know what it feels like i ditt andra inlägg, har själv vart på jobbet till 18 idag... Blää

2008-07-04 @ 19:28:19
URL: http://cissabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback