Vad har ni på tapeten?

När man ligger hemma såhär som jag gjort i en vecka nu får man så mycket idéer och jag blir nästan alltid sugen på att göra om. Nu är det mitt rum det gäller, som jag legat i dag ut och dag in.

Jag har en ganska ljus ljus lila tapet i mitt rum, ganska kall färg men passar bra till inredningen

image1555

Här ser ni endel skymtar av den




Dock skulle jag inte ha något imot att göra om, i vår är det som det varit ett bra tag mycket mönster i tapeterna

image1556






Jag gillar även min mammas och pappas tapet som dom har i sitt rum

image1557

Här ser ni en skymt av den, bortse från den otroliga röran i rummet(!)



Hur som helst är det snyggt med mönster och tapet, dock har man några begränsningar om man tapetserar såhär, nämligen inredningen. Man får inte ha för mycket grejjer, för mycket färger i möbler,saker etc. (enligt mig)

Och problemet för mig blir att jag har ingen egen lägenhet som jag kan styra och ställa med. Jag har mina 12 kvadratmeter där jag ska få plats med alla mina nödvändigheter, vissa saker kan inte väljas bort för att det ska bli snyggare. Men visst kan man drömma, det kan man. Är så sugen på att göra om här hemma!


Hur ser det ut hemma hos er? I era rum? Berätta!

Kommentarer
Postat av: Maria

Mitt rum har L form, största delen är grå/blå och sen två fondväggar som är rosa :D

2008-02-18 @ 16:38:36
Postat av: Jessica

jag har en fondvägg som är väldig rosa + garderberna ärmålade i samma färg som väggen. Resten av rummet är ljus grå som ser ut som vit. Jag har en bänkskiva som är ca 2m som ja har som skrivbord och sen har ja massa andra saker, haha. Men ja ska snart få en ny tv hoppas jag och då får man göra om lite, hehe...

Postat av: Jasmin

Har precis likadan som dina föräldrar!:)

2009-01-06 @ 00:36:31
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: emma

Du hade en fin blogg, med bra insperation :) Håller just nu på och gör om mitt rum och har nyss byggt en garderob med skjutdörrar och ska måla om på väggarna snart. Undrar vart du har köpt den blåa kjolen på den första bilden? den va riktigt fin :)

2009-05-07 @ 22:22:51
URL: http://emmabjurling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback