Att sy en puffkjol

image1454

Att sy denna typ av kjol är inte alls speciellt svårt, jag använde mig inte äns av mönster utan gjorde som jag själva kännde med fria händer. Vill du också göra en kjol så gör du såhär

1. Du klipper ut tyget så den passar runt dig (gör den lite större eftersom den inte ska vara tajt)
2. Du syr högst upp längs tyget en kanal (glöm inte att lämna en öppning)
3. Du syr ihop kjolen (så du skulle kunna kliva i den alltså!)
4. Nu är kjolen som en stor ring bara, dags att trä i ett resårband i kanalen du gjorde på punkgt 2.
5. Hur mycket resårband du vill ha beror ju helt på hur mycket rynk du vill ha! Ju kortare resår, ju rynkigare blir det.

Någon som fortfarande inte förstår eller har någon specifik fråga så kan ni kommentera eller maila mej för bättre förklaringar. Känns det fortfarande för svårt så skulle jag kanske kunna tänka mig att sy upp en när det finns tid.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättesöt kjol verkligen :)

2008-02-03 @ 16:51:14
Postat av: Johanna

Lisa: Åh tack :)

Postat av: Jenny

Jättefin kjol, en sån ska jag försöka mig på att göra!

2008-03-28 @ 14:26:04
Postat av: Sara

Det verkar ju inte så svårt, men ska man verkligen sy i resåren högst upp? Måste man inte sy den lite längre ner för att det ska bli en sån där kant upptill? Har aldrig sytt nån kjol förr...

2008-05-14 @ 11:48:37
Postat av: johanna

Sara: Alltså för att få lite rynk högst upp så sys kanalen inte alra högst upp utan lite längre ner beroende på hur mycket rynk man vill ha, så du har helt rätt i det du säger! Jag var nog lite otydlig i min beskrivning :)

kram på dej o lycka till!

2008-05-14 @ 13:19:01
URL: http://johannnaas.blogg.se/
Postat av: johanna a

åh, en jättefin kjol (:

2008-08-24 @ 21:05:55
URL: http://joand.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur syr man en klänig

2010-01-15 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback