Hårkaos

Mitt hår var en risbuske innan jag åkte iväg på semester, nu är det ett svinto med gräslig utväxt. Ungefär så känns det. Saltvatten är inte bra för håret så därför badade jag mycket med uppsatt hår, men vågorna däremot kastade sig gärna också uppåt så den planen bröts ju.

Har för övrigt inte klippt mig på (håll i hatten nu!) 10 månader! Fy skäms på mig.  Anledningen är att jag hatar att gå till frisören. Har hitils klippt mig hos en kompis syster som jobbade som frisör tidigare, inte längre. Och väl hemma hos henne kunde jag springa in på toaletten hur många ggr jag ville o ch spegla mig och småpeta på hur jag ville ha det. Tror inte heller att jag någon gång gått till en frisör och gått därifrån utan att vara gråtfärdig. Mitt hår är inte att leka med.

Nu blir det duschen med silvershampoo från Matrix och därefter inpackning från osmo  (intensive deep repair mask), låter bra va? Dessutom luktar den god kokos!


 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hehe ja men nu börjar jag flagna, smörjer in mig stup i kvarten.



Hade ni det bra där nere? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback