rengöring och styling

Kom precis ut ur duschen och kom att tänka på att göra en liten guidning/tips över mina rutiner när det gäller hår.
Vet att några av mina läsare bett mig om tips gällande hår, så en bra början är kanske att berätta vad jag själv använder mig av, sen får självklart ni gärna tipsa mig oxå om vad ni gör för att erat hår ska hålla sig snyggt och fräsht!

1. Jag börjar alltid med att shamponera håret med antingen mitt silvershampoo från schwarzkopf eller Bonacures "repair rescue", båda ifrån samma serie. (Har recenserat dom förut här på bloggen, finns under produkter/tips kategorin)

image602

2. Nästa produkt jag använder mig av är utanför duschen. nämligen hyn. För att hålla kvar den där bruna färgen från sommarn som så snabbt försvinner brukar jag använda mig av sunkissed bodylotion

image603
En bra produkt som inte blir flammig eller ser oäkta ut, utan ger mest en fin brun lyster. Ett plus är att den inte luktar speciellt mycket av den där "brun utan sol doften" som är så äcklig.

3.Fönar aldrig mitt hår då det blir så stort och flygigt när jag sen ska platta det utan låter det självtorka antingen i en handduk eller bara vanligt löst. (Oftast tvättar jag håret på kvällen så det är torrt på morgonen när jag vaknar)Min tredje produkt är alltså Värmeskydd inför plattning. Jag använder mig av Schwarzkopf Osis flatiner som är en spray som sprayas på torrt hår.

image604
Varför jag valt att använda mig av ett värmeskydd i sprayform är för att jag tycker håret håller sig fräshare längre då. Gillar inte det här med att kleta in massa krämer i håret, det ger lite av en fettnads känsla.

4. Dags att platta håret. Min plattång kommer från Gama och kostade 750:- hos frisör när jag köpte den för ungefär tre år sedan. Den har hållt enda sen dess och är min absoluta nödvändig-att-ha pryl. Klarar mig inte utan!
Nu finns den säkert att få tag i för 500-lappen. Men jag råder er verkligen till att använda keramikplattänger. Min är super

image605

5. När jag plattat klart håret sätter jag endast i ett antifrizz serum i topparna. Mitt kommer även det från Schwarzkopf och heter Osis magic

image606


Sådära, nu var det klart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback