Min vardags make-up

Tänkte göra ett litet inlägg om smink, har inte gjort förut, och det här blir ett ytterst lite, då jag dragit ner ganska mycket på sminkandet till vardags.
Förut körde jag med mycket eye-liners, kajal, ganska så svart alltså!
Vilket är fint tycker jag, men man döljer ögat och dess form ganska mycket.
Jag har endå hyffsat stora ögon och långa ögonfransar så för mig gjorde det inte så mycket..
Men kör nu mestadels med en rätt lätt och ljus make-up. Är inne i nån slags period där jag gillar att det ska vara naturligt!

Så, alltså. Dom här produkterna använder jag mig av en vanlig dag

image560 image561 
image562





¤ Mascaran L´Extreme från Lancome
¤
Ögonskugga Glitzy Stone från Isadora
¤
Solpuder Glame Bronze (Blonde Harmony) från Loréal

Varför jag använder mig av dom här produkterna?


Dom är prisvänliga, dvs inget speciellt exklusivt eller dyrt märke vilket jag föredrar.

Ögonskuggan består av två färger i brun/beiga nyanser med lite shimmer. Använder mig oftast av båda färgerna. Den ljusa över hela ögonlocket och sen den mörka längs kanten längst ner.

Varför jag valt att använda mig av ett solpuder fortfarade är för att jag tycker det funkar lika bra som vanligt puder. Med färgvalet Blonde Harmony så är dom båda färgerna rätt ljusa. Den ljusaste färgen är nästan identisk med min ljusa hudfärg, så jag applicerar den lätt över hela ansiktet och därefter den lite mörkare färgen som ett slags rouge
 
Sist men inte minst använder jag mig av H&Ms Shimmer lipbalm i en ljusrosa nyans (funkar som både läppglans och vanligt lipsyl)


(Och ja, ni har läst rätt, jag använder mig inte av någon foundation till vardas. Tycker självklart det är väldigt fint men jag har aldrig haft någon problemhy med orenheter, finnar eller liknande. Att täppa igen huden med en krämig foundation tillför mig mest besvär då det lätt skapar kvisslor och annat.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback