Borta bra men hemma bäst

Japp. nu är jag hemma igen. Känns rätt skönt faktist då jag har blivit sjuk å ni ska bara veta vad som hände imorse., eller rättare sakt hur jag vakna upp imorse. Inte konstigt att Emelie kallar mig otursfågel för allt krångligt händer verkligen mig. Speciellt näre gäller sjukdomar! Dom tykks fastna extremt bra och trots att jag tar bort delar där allt fastnar, hittar bakterierna nya platser att söka sig till! (har gjort två öronoperationer och en halsmandlarna)

Hur som helst till saken så hände något väldigt konstigt imorse. Jag vaknade av att jag var så väldigt täppt i näsan och inte kunde andas, av nån konstig anlednign kännde jag mig svullen eller tjock på överläppen. Tänkte. skit samma, jag försöker somna om iaf, har ju sovit så lite i helgen. Men det gick verkligen inte o ju mer jag kännde efter med tungan på överläppen ju mer konstigt tykkte jag det va, inte kan man känna sig såhär svullen om man råkat bita sig?

Efter många om och men gick jag iaf upp till spegeln, och det ska gudarna veta att jag aldrig blivit så rädd förut av att se mig själv! Och utan att överdriva så var min överläpp tre ggr så stor som underläppen! Och helt stram och spänd. kunde knappt röra den. Såg ut som kalleanka i profil!

Gick ut genom dörren och pappa var ute o jobba, så jag skrek "pappa vad har hänt mig!?" Han kollade på mig först förvånat och sen med kommentaren "det är många som betalar mycket för att spruta in sånt där botox i läpparna! " Efter jag hade väckt hela huset med både mina frågetecken men framförallt mitt utseende(!) så började vi fundera på vart det kom ifrån. Vi har två teorier, 1 att jag av någon konstig anledning hade fått ett bett (på ett så konstigt sätt som läppen. jag vet) Har nämligen fått ett bett på knät som gjorde mitt knä två ggr så stort som vanligt, kunde inte gå. Eller 2, att jag haft nått form av sår där min förkylningsbakterie letat sig in och gett en allergisk reaktion. Tror nästan på allternativ två då jag tog en allergi tablett (clarityn) Och i samband med isbitar på läppen i 3 timmar så gick svullnade ner.

Nu är läppen inte alls som imorse, men dock lite svullen fortfarande. När jag kollar på bilderna från imorse som jag tog med moben kan jag inte äns förstå att det är jag, ser riktigt äckligt ut om jag får uttrycka mig så!
Fy fy

Jag säger bara, konstiga saker kan hända och underligt/ounderligt nog händer det ofta mig!

Blogg.se är skit segt ikväll, men jag bloggar mer imorn, får se om jag kan  ta mig till skolan imorn eller om jag känenr mig så pass hängig och dålig fortfarande så jag stannar hemma!

back on track!

chao!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

obehagligt de lät! lägg in bild på hur det såg ut? :)

2007-10-14 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback