27 november

Hej på er
Har precis haft lektion, filosofi. vi såg en dansk film som heter festen. Vet inte vad jag ska säga? eller hur jag ska beskriva, snacka om att dra ner tisdagshumöret iaf.. Antingen är jag väldigt lätt påverkad eller så vet inte vad, ruskigt hemsk film, i korta drag handlade den om en stor fest, en pappa som fyllde 60 år, under kvällen hålls tal, skålas det och ah nivet, tills den äldsta sonen håller ett tal där han bestämmer sig för att berätta hur "verkligheten" egentligen är, att pappan våldtagit både han och sin syster i flera år under deras barndom, systern som då tog livet av sig pga det. Hemsk film, speciellt när festen fortsätter, utan knappt reaktioner? ah jag kan inte förstå, visst kan man tänka att det är tur att det bara är på film men vad tusan, det händer ju dagligen i verkligheten också..


Jaja, för att byta ämne helt, slutar nu, jag och Emma ska ner till centrum och handla hennes foundation på kicks Clinique Perfectly Real makeup , efter mycket testande i flera år, har Emma kommit fram till att detta är hennes favorit, någon mer som använder denna foundation? Jag kan väll inte utala mig så mycket om den då jag inte använder foundation, men för er som gör, ett tips bara ! :)

image1105

Kommentarer
Postat av: emma

jag använder faktiskt den:D den tycker jag är jäääätte bra då den inte ser kladdig ut eller att det ens ser ut som om man har någon foundation, jämnar likosm bara ut lite:D

Postat av: Katta

Jag har också sett den filmen, den är verkligen jättehemsk. Om du låter den sjunka in lite så tror jag att du kommer uppskatta den, det är ju en bra film. :)

2007-11-27 @ 13:23:26
URL: http://papercuts.blogg.se
Postat av: Anonym

emma: ja, den verkar finnas i fina färger, "riktiga hudnyanser"

Katta: Ja den får väll göra det, nästa vecka har vi muntligt prov med olika frågor kring den så.. men visst finns det mycket att säga om den, men får sjunka in som sakt! :)

2007-11-27 @ 14:39:29
Postat av: linn

typ om du går övergatan,
på kyrkogatan heter det :)
vad heter där dina släktingarbor ?

2007-11-27 @ 17:16:59
URL: http://linnsmodeblogg.blogg.se
Postat av: Anonym

bra tips!

2007-11-27 @ 18:49:26
URL: http://metrobloggen.se/linder

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback